اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان:

مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل می‎شوند

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان گفت: کمپ‎های ترک اعتیادی که مجوز فعالیت ندارند و یا با داشتن مجوز خدمات‎دهی مناسبی ندارند، تعطیل می‎شوند.

مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز تعطیل می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منصور علیرضایی در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: طی دو هفته گذشته چهار مورد از این کمپ‎ها در شهرستان‎های بندرترکمن، گرگان و گنبدکاووس بعد از بازرسی‎هایی که به عمل آمد تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم بازرسان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به همراه کارشناسان بهزیستی و بهداشت و درمان مشغول بازرسی از این مراکز هستند و چنانچه مشخص شود مرکزی بدون مجوز فعالیت می‎کند و یا در چهارچوب اساسنامه خود و دستورالعمل‎های موجود عمل نمی‎کند از ادامه فعالیت آن مجموعه تا رفع کامل نواقص جلوگیری می‎شود.

کمپ اجباری توسکستان گلستان آماده نگهداری معتادان بی‎خانمان و کارتن‎خواب است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان خاطرنشان کرد: در کمپ اجباری توسکستان گلستان معتادان بی‎خانمان و کارتن‎خواب که دارای رفتارهای پرخطر بوده و چهره شهر را مخدوش و آسایش مردم را سلب می‎کنند نگهداری می‎شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز پنج مرحله جمع‎آوری این افراد با همکاری دستگاه‎های مرتبط از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بهزیستی انجام شده، ضمن اینکه در بعضی مواقع به تشخیص دادستان‎های شهرهای مختلف استان افرادی به این مرکز معرفی و تحت درمان قرار می‎گیرند.

80 معتاد پرخطر از استان‎های دیگر در گلستان تحت درمان قرار گرفته‎اند

علیرضایی اضافه کرد: تا امروز بیش از 80 معتاد پرخطر هم از استان‎های دیگر در این مرکز تحت درمان قرار گرفته‎اند و پس از طی کردن دوره درمان به استان‎های خود بازگشته‎اند و مثل معتادان بهبود یافته داخل استان، پیگیری‎های لازم در خصوص وضعیت فعلی آنها از طریق این مرکز صورت می‎گیرد و نقاط لازم به این افراد و خانواده‎های آنها گوشزد می‎شود.

وی اضافه کرد: خانواده‎هایی که از داشتن فرد معتاد در محیط خانواده رنج می‎برند و توان بستری کردن آنها در مراکز خصوصی را ندارند با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان محل اقامت خود ارتباط برقرار کنند و از مساعدت‎های آنها برای بستری کردن این افراد بهره‎مند شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان ادامه داد: در صدد هستیم بعد از جمع‎بندی گزارش بازرسان مجوز تاسیس کمپ‎های ترک اعتیاد بیشتری را به افراد واجد شرایط که معمولاً از بین معتادان بهبود یافته خود معرف با پاکی بالا انتخاب می‎باشند بدهیم تا انشالله مسیر پاک‌سازی جامعه از این بلای افیونی هموارتر و سرعت کار بالاتر رود.

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول