اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

3 درصد جمعیت اردبیل به اعتیاد مبتلا هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: سه درصد از جمعیت استان اردبیل گرفتار بلای خانمان‌سوز اعتیاد هستند.

3 درصد جمعیت اردبیل به اعتیاد مبتلا هستند

کاظم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به فعالیت 17 هزار سازمان مردم نهاد در سطح کشور در موضوع اعتیاد اظهار داشت: در سطح کشور برای هر 4 هزار و 600 نفر یک سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پنج دستگاه اجرایی اعم از سازمان ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، استانداری، فرمانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عملکرد 468 سمن استان اردبیل را نظارت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با یادآوری اینکه سمن‌ها به عنوان تشکل‌های غیر‌انتفاعی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: این سمن‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون امداد و نجات، فرهنگی، اعقتادی و دینی فعالیت می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه سمن‌ها بنا به موضوعی که انتخاب کرده‌اند فعالیت می‌کنند، گفت: کارهایی که انجام آن بر عهده دولت نیست و توسط دولت انجام نمی‌شود سمن‌ها آن را برعهده داشته و به انجام می‌رسانند و منابع مالی آنها نیز از فعالیت‌‌های انجام شده خود آنها تامین می‌شود.

مدیر ل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تاکید به اینکه توانمندی سمن‌ها باید به دستگاه‌ها شناسانده شود، یادآور شد: این سمن‌ها در حوزه‌هایی مانند اعتیاد، نشاط اجتماعی، ازدواج، طلاق، مشاوره و خانوادگی فعالیت دارند.

جعفری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: با توجه به اینکه سه درصد افراد در استان به بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبتلا هستند سمن‌ها در تلاش هستند تا با فعالیت‌های مختلف خود 97 درصد باقیمانده از جمعیت استان را از اعتیاد دور کرده و از مبتلا شدن این تعداد از افراد به اعتیاد پیشگیری کنند.

انتهای پیام/62005/ح/20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول