اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

زنان 19 برابر مردان در ترک اعتیاد شکست می‌خورند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ترک اعتیاد زنان 19 برابر بیش از مردان شکست می‌خورند.

زنان 19 برابر مردان در ترک اعتیاد شکست می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا اسحاقی ظهر امروز در نشست یک روزه آشنایی با اثرات سوء مصرف مواد مخدر و قرص‌های روانگردان ویژه دانشجویان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: یک سوم از ازدواج‌ها‌ با افراد در حین اعتیاد یا افرادی که دوره تفننی و سرگرمی مواد مخدر را می‌گذرانند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مواد مخدر و اعتیاد با هورمون بدن یک زن هم سازگانی و همزیستی بیشتری نسبت به هورمون‌های بدن یک مرد دارد و همین مسئله احتمال کشیده شدن زنان به دام اعتیاد را در یک شرایط یکسان 19 برابر بیش از مردان کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در صورتی که یک زن و مرد معتاد در شرایط یکسان برای ترک اعتیاد قرار بگیرند زن معتاد 19 درصد بیشتر از مرد معتاد احتمال شکست در ترک اعتیاد دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک فضای یکسان یک زن 19 برابر یک مرد به سمت اعتیاد کشیده شده است، افزود: اگر این دو رقم را در هم ضرب کنید خطر اعتیاد برای یک زن 361 بار بیش از یک مرد است.

اسحاقی ادامه داد: هر 2.30 دقیقه در ایران یک نفر جدید وارد عرصه اعتیاد می‌شود و هر فرد آلوده در طول یکسال بین پنج تا شش نفر را آلوده می‌کند.

وی با ویژگی‌های مرد و زن معتادی که در مرحله ماه عسل اعتیاد به سر می‌برد اشاره کرد و گفت: یک مرد معتاد به شدت شاداب، اعتماد به نفس بالا، قدرت جسمی و بدنی بالا، اشتهای زیاد، توان فکری زیاد، دست و دلباز و بسیار مهربان و فردی باحال است در صورتی که به مرور تمام این خصلت‌ها از بین می‌رود و فرد سلامتی و زیبایی خود را به تدریج از دست می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: یک زن معتاد که در مرحله ماه عسل اعتیاد قرار دارد خوش تیپ، میزان ریزش مو، سفیدی مو در آنها به شدت کاهش می‌یابد و رنگ پوست آنها بسیار سفید و شفاف و اجتماعی، خوش برخورد و در تمام حوزه‌ها مثل خانه‌داری، فرزند داری و شوهر داری بسیار موفق هستند که متاسفانه جوانان با مشاهده و شنیدن این توصیفات بدون اینکه از مضرات آن مطلع باشند، به دام اعتیاد کشیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این علائم‌ها تنها در دوره شش تا هفت سال اول که فرد به صورت تفننی و گذرا اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کند، قابل مشاهده است و بیان کرد: فرد معتاد پس از گذشت از این سال‌ها به تدریج و آرامی به همان تصویر همیشگی از اعتیاد که در ذهن عامه مردم جا افتاده و فردی ژولیده، نامرتب، با علائم اسهال و استفراغ، درد عضلانی و آبریزش و کمر خمیده تبدیل می‌شود.

اسحاقی ادامه داد: 50 درصد از طلاق‌هایی که امروزه به وقوع می‌پیوندد به خاطر ناتوانی جنسی است که اعتیاد یکی از دلایل عمده این امر است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول