اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

فورگ درمیان یکی از پنج روستای هدف گردشگری است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: روستای فورگ شهرستان درمیان یکی از پنج روستای هدف گردشگری خراسان جنوبی است که در دور نخست سفر هیئت دولت به این استان تصویب شد.

فورگ درمیان یکی از پنج روستای هدف گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، قهرمان رشید با بیان اینکه فورگ یکی از دو روستای با ارزش خراسان جنوبی است، اظهار کرد: احیای بافت با ارزش این روستا توسط اداره کل بنیاد مسکن و منطقه گردشگری که در جوار این روستا قرار گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن خراسان جنوبی در راستای احیای بافت با ارزش روستای فورگ افزود: اجرای طرح فاضلاب، بازسازی و بهسازی مسجد روستا، آجر فرش معابر، اجرای فاضلاب فرعی و جدارسازی دیواره‌ها شامل آجرنما و کاه‌گل از جمله این اقدامات است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون 577 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی در راستای احیای بافت با ارزش روستای فورگ هزینه شده است.

رشید ادامه داد: احداث کمپ گردشگری با اعتبار اولیه 90 میلیون تومان و احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی با 55 میلیون تومان اعتبار از جمله اقدامات انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در منطقه گردشگری روستای فورگ است.

وی تصریح کرد: گردشگری به‌عنوان یکی از محورهای مهم توسعه در خراسان جنوبی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و بر این اساس در سال‌جاری و آینده اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی، توسعه گردشگری را به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: در خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد.

قلعه فورگ در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان و 12 کیلومتری اسدیه است و قدمت آن به دوران افشاریه برمی‌گردد که توسط یکی از حکمرانان نادرشاه افشار بنا شده است.

انتهای پیام/2248/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول