اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خواستار شد

تزریق شناسنامه خام به خوزستان برای صدور شناسنامه مکانیزه

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان خواستار تزریق شناسنامه خام برای تسریع در صدور شناسنامه مکانیزه برای خوزستانی‌ها شد.

تزریق شناسنامه خام به خوزستان برای صدور شناسنامه مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی استان اظهار داشت: باید تلاش شود تا شناسنامه خام به استان تزریق شود تا با استفاده از 50 دستگاه‌ صدور شناسنامه مکانیزه موجود در استان، مکانیزه شدن و تعویض شناسنامه‌ها را سرعت بخشیم.

وی افزود: در صورتی که این امر محقق شود می‌توان تا قبل از پایان دولت دهم برای همه خوزستانی‌ها شناسنامه جدید و مکانیزه صادر کرد.

حجازی با بیان اینکه خوزستان در ثبت وقایع حیاتی و ثبت اسناد به عنوان الگوی برتر کشور است، گفت: ثبت اسناد و ثبت احوال پایه‌های اساسی در مسائل مختلف هستند و در صورتی که دقت و صحت آنها بالا باشد، بسیاری از مسائل همچون انتخابات و سرشماری آسان‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن به الکترونیکی کردن اسناد، افزود: ثبت وقایع اکنون به لحظه انجام می‌شود و الکترونیکی شدن وقایع حیاتی از جمله ثبت فوت، ازدواج و طلاق در کمترین زمان، کمک بسیاری در امنیت و صحت اطلاعات می‌کند.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان، با اشاره به اینکه در انتخابات سال گذشته در یکی از روستاهای خوزستان، پای یکی از صندوق‌های انتخابات از 69 شناسنامه فوتی برای رای دادن استفاده شده بود، گفت: با مکانیزه شدن شناسنامه‌ها دقت و صحت در ثبت اطلاعات بالا می‌رود.

حجازی همچنین از باطل شدن 400 هزار شناسنامه در خوزستان خبر داد و گفت: از اوایل انقلاب حدود 400 هزار شناسنامه در استان وجود داشت که هنوز تحویل داده نشده بودند و همه آنها را باطل و فوتی اعلام کردیم.

استاندار خوزستان تحولات جمعیتی را زیاد برشمرد و گفت: بخش‌های مختلف در همه حوزه‌ها باید در این زمینه منسجم کار کنند.

انتهای پیام/72007/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول