اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پذیرش و مددکاری کمیته امداد همدان خبر داد

40 هزار خانواده همدانی زیر پوشش کمیته امداد / حمایت از 3 هزار خانواده تویسرکانی

خبرگزاری فارس: رئیس پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام‌خمینی(ره) همدان گفت: 40 هزار خانواده استان زیر پوشش و مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند که از این مجموع 3 هزار و 381 خانواده تویسرکانی هستند.

40 هزار خانواده همدانی زیر پوشش کمیته امداد / حمایت از 3 هزار خانواده تویسرکانی

علی‌اکبر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات گسترده‌ای را به اقشار مختلف محروم ارائه می‌دهد، اظهار کرد: کمیته امداد با هدف کاهش نرخ ضریب فقر و خودکفا سازی در سطوح مختلف جامعه و ارتقای معیشت و رفاه خانواده فعالیتی مستمر و پویا دارد.

وی با بیان اینکه گام نخست امداد تلاش در شناخت انواع محرومیت‌ها، کمبود و نارسایی مادی و معنوی افراد است، گفت: کارشناسان و متخصصان کمیته امداد پس از بررسی و تحقیق از خانواده‌ نقاط محرومیت شناسایی می‌شود و سپس مطابق با نیاز فرد امداد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان با بیان اینکه توانمند‌سازی خانواده‌های زیر پوشش از اولویت‌های کاری این نهاد است، تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی حمایتی با ارائه خدمات در 35 سرفصل به منظور کاهش مشکلات اقشار بی‌بضاعت اجتماع، بستر را در راستای شکوفا شدن و ایجاد زمینه فعالیت دیگر افراد محروم مهیا می‌سازد.

وی ابراز کرد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش، کمک به بیماران خاص، خدمات درمانی و بهداشتی، بیمه خانواده‌های مددجو، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان زیرپوشش، تأمین مسکن برای خانواده‌ها محروم، جمع‌آوری صدقات به منظور ارتقای خودکفایی، بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده، اشتغال‌زایی، خدمات مشاوره‌ای و... از اهداف پیش رو است. 

مرادی با اشاره به اینکه در سال جاری 2 هزار نفر به مجموع مستمری بگیرهای امداد استان اضافه شده است، گفت: هم اکنون 40 هزار خانواده در استان همدان زیر پوشش و مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند.

وی بیان کرد: در شهرستان تویسرکان 3 هزار و 381 خانواده زیر چتر حمایتی این نهاد و از همه مزایایی چند خدمتی بهره‌مند می‌شوند، ابراز داشت: در صورت مراجعه افراد و تشخیص مددکاری تا تعداد 300 نفر این نهاد توانایی دارد به عنوان یک مددجو در تویسرکان خدمات‌دهی داشته باشد.

رئیس پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: رسیدگی به وضعیت مستمندان و نیازمندان اجتماع اساسی‌ترین و محوری‌ترین مسئولیت‌ این نهاد با هدف استحکام و توجه بنیان خانواده در ابعاد مختلف که بیشترین آن در حوزه فرهنگی و اشتغال ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه طرح خدمات‌دهی تک‌خدمتی از سال 90 به منظور حمایت از دیگر افراد در ضرورت‌های آنی و یا نیازهای موردی در کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان سال‌های 90 و 91 تاکنون 3 هزار نفر در سراسر استان از امکانات و خدمات برنامه تک‌خدمتی بهره‌مند شده اند.

انتهای پیام/89010/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول