اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

فضاهای استیجاری بزرگ‌ترین مشکل دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این دانشگاه هم‌اکنون شش هزار و 700 دانشجو دارد، فضاهای استیجاری را بزرگ‌ترین مشکل دانشگاه علمی_کاربردی این استان دانست.

فضاهای استیجاری بزرگ‌ترین مشکل دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عباس ظریفی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در مراکز علمی_کاربردی باید فضای کارگاهی بیشتر باشد چراکه ارائه تسهیلات بانکی به این مراکز و واگذاری زمین به نرخ دولتی خواهد توانست بخش زیادی از مشکلات علمی_کاربردی را برطرف کند.

این مسئول ارشد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی تنگناهای این مرکز دانشگاهی در استان اشاره کرد و گفت: فضای کنونی برخی مراکز متناسب با جمعیت دانشجویان نیست.

ظریفی ادامه داد: برخی از این مراکز از فضاهای استیجاری برای آموزش و کارگاه استفاده می‌کنند و این موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها به‌وجود آورده است.

رئیس دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان رسالت اصلی این دانشگاه افزود: دانشگاه علمی_کاربردی نیروی متناسب با نیاز جامعه را در همه بخش‌ها تأمین می‌کند و امروزه هر چه به نظام مهارتی اهمیت بیشتری داده شود، آینده صنعتی کشور و تولید و اشتغال بیشتر را تضمین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه موجب توانمندسازی و پویایی صنعت کشور و به تبع این استان می‌شود و در شرایط حاضر که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم، تولید تکنولوژی و توسعه صنعت خواهد توانست راهگشای بسیاری از مشکلات ایجاد شده باشد.

رئیس دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اصلی‌ترین شاخص نظام آموزش صنعت و مهارت عبارت از حضور در کنار محیط کار است، تصریح کرد: به همین خاطر 60 درصد زمان تحصیل در بعضی مراکز باید در محیط کار باشد تا با مهارت‌ها و شرایط کار در این زمینه به خوبی آشنا شوند.

ظریفی به تعداد مراکز علمی_کاربردی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: اکنون 12 مرکز علمی و کاربردی بخش خصوصی و دولتی مشغول به فعالیت در این استان هستند.

وی به تعداد دانشجویان نیز اشاره کرد و گفت: در کل مراکز علمی_کاربردی ما تعداد شش هزار و 700 دانشجو به امر تحصیل مشغول هستند.

ظریفی از کد رشته‌‌ها نیز سخن به میان آورد و گفت: در دوره ترمی دانشگاه علمی_کاربردی کهگیلویه و بویراحمد تعداد 34 کد رشته کاردانی و همچنین 11 کد رشته کارشناسی و در دوره پودمانی 42 کد رشته کاردانی و 13 کد رشته کارشناسی وجود دارد.

انتهای‌پیام/82009/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول