اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی:

65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌ کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی گفت: بیش از 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی جذب بازار کار می‌شوند.

65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌ کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین حاجیلو در نشست رئیس و معاونان واحد استانی، روسا و معاونان آموزشی مراکز علمی ‌کاربردی گیلان رهنمودهای مقام معظم رهبری را یکی از برنامه‌های بالادستی دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی دانست و اظهار کرد: افق چشم‌انداز 1404 از دیگر برنامه‌های بالادستی این دانشگاه است.

وی مهارت را دغدغه مسئولان برای اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود: تمام وزارتخانه‌ها مکلف هستند نظام آموزشی داشته باشند و برنامه‌های دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی از مهر‌ماه سال جاری آغاز شده است.

حاجیلو با تاکید بر آموزش مهارتی افراد در کنار آموزش نظری، گفت: بیش از 3 میلیون نفر دانشجو در مباحث نظری در کشور تحصیل می‌کنند و آموزش مهارتی باید بیشتر مد‌نظر باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 65 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی جذب بازار کار می‌شوند، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 100 رشته شغلی در دانشگاه مذکور طراحی شده است و رشته‌ها به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

معاون پشتیبانی و امور اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی به آموزش دوره‌های مختلف دانشجویان در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: مردم متوجه اهمیت دانشگاه مذکور شده‌اند و دانشجویان بسیاری پشت نوبت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی هستند.

وی هدایت حدود 70 درصد آموزش‌های کشور را به طرف آموزش‌های مهارتی نامید و خاطرنشان کرد: کمتر از 7 درصد آموزش‌ها در خوشه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات بوده و این امر نیازمند بازنگری در آموزش‌ها است.

حاجیلو به تحصیل 600 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در سال جاری اشاره کرد و افزود: 60 درصد آموزش‌ها در محیط کار واقعی انجام می‌شود.

معاون پشتیبانی و امور اداری دانشگاه جامع علمی کاربردی با تصریح بر اینکه 36 هزار مدرس مهارتی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اکنون 16 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مذکور وجود دارد و ثبت‌نام 24 رشته کارشناسی ارشد از اسفندماه سال جاری در 11 استان کشور آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دو رشته کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی آبزیان و بهینه‌سازی بنادر در گیلان برنامه‌ریزی شده و 20 واحد آن پروژه‌محور است.

حاجیلو با اشاره به فعالیت یک‌هزار مرکز دانشگاه جامع علمی ‌کاربردی در کشور تصریح کرد: تعداد مراکز مذکور تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور به یک‌هزار و 500 مرکز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/84001/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول