اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

نقش کارفرمایان در امور اجرایی ساختمان نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به نقش کارفرمایان در اجرای ساختمان‏ها گفت: نقش کارفرمایان در امور اجرایی ساختمان نیازمند بازنگری است.

نقش کارفرمایان در امور اجرایی ساختمان نیازمند بازنگری است

پیام اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کیفیت اجرای ساختمان‏ها وابسته به عوامل چندوجهی بوده که سهم همه آن‏ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در اجرای یک پروژه ساختمانی مهندس ناظر، کارگران فنی، کارگران ساده و کارفرما از عوامل دخیل در امر اجرا هستند، افزود: نقش و رابطه کارفرما در امر اجرای ساختمان بسیار حیاتی است.

 

*اتخاذ همه تصمیمات امور اجرایی باید توسط مهندسین معمار، محاسب و تاسیسات باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر نقش کارفرمایان در اجرای عملیات ساختمانی، یادآور شد: اتخاذ همه تصمیمات امور اجرایی باید توسط مهندسین معمار، محاسب و تاسیسات باشد.

وی خواستار ایجاد محدودیت در امر تصمیم‏گیری امور اجرایی ساختمان برای کارفرمایان شد و ادامه داد: ایجاد ساز و کاری برای تصمیم‏گیری از ابتدا تا انتهای عملیات اجرایی توسط مراجع ذی‏صلاح بسیار ضروری است.

اشتری با تاکید بر ارتقای کیفی امور اجرایی در ساختمان‏های شهر زنجان، تاکید کرد: برای ارتقای کیفی امور اجرا باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان نگاه تک بعدی به ساخت و ساز در شهر زنجان را نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: ذهنیت نادرست در مسئولیت‏پذیری اجرای ساختمان‏ها باید تغییر کند.

*اختیارات کارفرمایان باید به تامین هزینه‏های مورد نیاز برای پروژه‏های ساختمانی خلاصه شود

وی محدودیت اختیارات کارفرمایان در اجرای عملیات ساختمانی را خواستار شد و افزود: اختیارات کارفرمایان باید به تامین هزینه‏های مورد نیاز برای پروژه‏های ساختمانی خلاصه شود.

اشتری در پاسخ به راهکار‏های ارتقای وضعیت کیفی ساخت و ساز در شهر زنجان، گفت: نیازمند تغییر رفتار، فرهنگ و قوانین موجود بر جامعه هستیم که ضرورت فعلی ساخت و ساز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با تاکید بر مهجوریت مهندسین ناظر در اجرای پروژه های ساختمانی، یادآور شد: عوامل عدم اجرای مناسب امور اجرایی مختلف هستند که فقط یک مورد آن مهندس ناظر است.

وی نقش کارگران فنی و ساده در زمان اجرا را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارگران فنی و ساده باید دارای تعهد و مهارت اجرایی لازم برای اجرای عملیت ساختمانی باشند.

 

*اجرای عملیات اجرایی نیازمند نیروی انسانی ماهر در حین ساخت و ساز است

اشتری خواستار مهارت‌افزایی کارگران فنی و ساده شد و ادامه داد: اجرای عملیات اجرایی نیازمند نیروی انسانی ماهر در حین ساخت و ساز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان آموزش کارگران را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسیر آموزش و مهارت‌افزایی فنی باید با دقت ادامه پیدا کند.

وی توجه به جایگاه نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساختمان‏ها را خواستار شد و یادآور شد: همه اختیارات نظارتی و اجرایی ساختمان‏ها باید در دست این نهاد قانونی باشد.

اشتری با تاکید بر اصل انصاف در امور اجرایی، گفت: مسئولیت امور اجرایی باید بر دوش همه عوامل دخیل در اجرا باشد.

انتهای پیام/73002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول