اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان:

اربعین تداوم بخشیدن به کربلا تا رسیدن به مقصد نهایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قوچان گفت: اربعین تداوم بخشیدن به کربلا تا رسیدن به مقصد نهایی است.

اربعین تداوم بخشیدن به کربلا تا رسیدن به مقصد نهایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مروج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جایگاه امام حسین (ع) و 72 تن از یاران امام با دیگر ائمه بسیار متفاوت است و از همین رو برای این امام معصوم اربعین شهادت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بنا به گفته امام حسن عسگری از علائم مؤمن 5 مورد است، نخست به جا آوردن 51 رکعت نماز یومیه، زیارت اربعین، انگشتر بر دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن و بلند بسم‌الله گفتن است که این موضوع اهمیت این زیارت را برای مؤمنان و مسلمانان بیان می‌کند.

مروج بیان کرد: جامعه اسلامی باید هر لحظه خود را بررسی کند چرا که افراد بسیاری با جریان ولایت همراه بودند اما میانه راه مسیر خود را جدا کرده‌اند.

امام جمعه قوچان ادامه داد: اهل بیت امام حسین دست از ولایت خود برنداشتند و با تمامی خستگی خود هنگام بازگشت از دمشق باز هم خواستار دیدار با شهدا شدند و از سختی‌ها ناامید نشدند.

وی خاطر نشان کرد: امتیاز شیعه در پیروی و اطاعت مانند سایر تفاوت‌های اسلامی در این است که با کنار نهادن یکی از دو رکن اساسی ثقلین یعنی عترت رسول خدا، و گرایش به افراد و اشخاص دیگر، طبعاً مسیر خود را از مسیر سعادت به درگاه ضلالت منحرف کردند.

مروج اظهار کرد: سلیقه‌های شخصی به کلی مسیر دین و حیات خود را بر تخیلات و خرافات بنا می‌کند و دستگیری امور دین و دنیای خود را به دست جاهلان سپردند و خسران دنیا و آخرت را برای خود اختیار و انتخاب کردند.

امام جمعه قوچان عنوان کرد: با بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی به مردم می‌توان تا پایان راه سعادت با پیشوا و ولایتمدار حرکت کرد که اربعین به عنوان تداوم بخشیدن به کربلا تا رسیدن به مقصد نهایی است.

وی گفت: از اهداف جنگ نرم تغییر نگرش جوانان و به انحراف کشیدن اعتقادات آنها است که منجر به دور شدن از مسیر خدایی می‌شود.

مروج تاکید کرد: مردم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و هنری به جهانیان نشان داده‌اند که تسلیم نمی‌شوند و تا پایان عمر از رهبر و ولایت فقیه خود حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/70018/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول