اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی لرستان:

اقتصاد مقاومتی تهدید‌ها را به فرصت‌ تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن لرستان گفت: ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

اقتصاد مقاومتی تهدید‌ها را به فرصت‌ تبدیل می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین سلاحورزی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مدرسین دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان که با موضوع اقتصاد مقاومتی، راهکار‌ها و رویکرد‌ها در هلال‌احمر لرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از دانشگاه علمی و کاربردی برای برگزاری این همایش گفت: شورای‌عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد تا اواسط سال کار می‌کند و با برنامه‌ریزی‌ها حداقل حقوق دستمزد و افزایش سطوح دستمزد را برای سال آینده در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای‌عالی کار متشکل از سه نفر نماینده از طرف کارفرمایان، سه نفر از کارگران، سه نفر از طرف دولت و گروهی از وزرای دولت صنایع هستند.

سلاحورزی با بیان اینکه بزرگترین بخش اقتصاد در اختیار دولت و بزرگترین کارفرما دولت است، یادآور شد: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی به وضوح درباره اقتصاد مباحثی را مطرح فرمودند که مباحث نشان می‌دهد که ایشان درک درستی از این موضوع دارند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه به طور سطحی با موضوع اقتصاد مقاومتی برخورد می‌شود، اضافه کرد: تحریم‌هایی علیه کشور ما صورت گرفته و این سطحی‌گری است که بگوییم تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته است، بنابراین باید تبیین شود که چگونه اثر این تحریم‌ها خنثی شوند.

وی یادآور شد: بخش خصوصی و همه ما در این شرایط باید نگاه‌مان تسهیل تحریم باشد، اما اینکه چه تدابیری و چه ‌راهکار‌هایی خلق کنیم که آنها را خنثی کنیم مد نظر است.

سلاحورزی اظهار داشت: کمتر از 15 درصد بودجه در سال‌جاری توسط دولت محقق شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن لرستان، لرستان را دارای کارخانه سنگ‌بری، معادن سنگ و بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: دولت نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند و به همین دلیل پیمانکاران، تولیدکنندگان و بانک‌ها نیز نمی‌تواند به وعده‌های خود عمل کنند.

سلاحورزی کشور ادامه داد: کشور دارای پتانسیل‌ها، منابع و ظرفیت‌های خوبی است، لذا در بحث افزایش قیمت ارز فرصت بسیار مناسبی است که جذب سرمایه‌داران خارجی را داشته باشیم.

وی درادامه تنها راه کنترل تورم را افزایش توان تولید در کشور ارزیابی کرد و گفت: ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرده و از نقاط قوت خود استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام/2304/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول