اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت ورزشی کارگران مازندران:

ایران 50 هزار کارگر ورزشکار دارد/ کارگران مازندرانی برای حضور بین‌المللی آماده باشند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت ورزشی کارگران مازندران گفت: از بین 10 تا 11 میلیون نفر کارگر در کشور، 50 هزار نفر به عنوان ورزشکار فعالیت می‌کنند.

ایران 50 هزار کارگر ورزشکار دارد/ کارگران مازندرانی برای حضور بین‌المللی آماده باشند

علی دزایی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: تعمیم و گسترش ورزش در واحدهای صنعتی، تولیدی و کارگری عامل کاربردی و مؤثر در زمینه تامین سلامت جسمانی و بهداشتی کارگران، افزایش بهره‌وری با حفظ و صیانت از نیروهای انسانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه شروع فعالیت‌های ورزشی کارگران با ترغیب و تشویق کارگران قشر جامعه کارگری برای مشارکت در فعالیت‌های منظم، اصولی و قانونمند ورزشی، ترویج ورزش کارگری در واحدهای تولیدی صنعتی، توسعه و تعمیم ورزش‌های همگانی با هدف افزایش قابلیت‌های جسمانی و ارتقای سطح کمی و کیفی تربیت بدنی کارگران همراه باشد، گفت: این امر موجب طراوت و شادابی محیط کار و در نتیجه افزایش بهره‌وری نیروهای انسانی با حفظ ارزش‌ها و کرامات انسانی کارگران زحمتکش می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر از بین حدود 10 تا 11 میلیون نفر کارگر در سراسر کشور تعداد 50 هزار نفر به عنوان ورزشکار فعال بوده که از این تعداد حدود 3 هزار نفر به عنوان قهرمان در رده‌های ملی، کشوری و استانی برگزیده و معرفی شدند.

دزایی‌پور ادامه داد: با عنایت وزارت کار و تشکیل فدراسیون ورزش کارگری کشور و پشتکار سرپرست این فدراسیون میرزاخانی و همچنین اهتمام و مساعی مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران اهداف هیئت ورزشی کارگران این استان در مرحله اول توسعه، ترویج ورزش و عمومی شدن آن در همه واحدهای صنعتی و تولیدی، ارتقای ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های کارگری، آمادگی‌های ذهنی و جسمانی، ایجاد تحرک و چالاکی نیروی کار برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی حین انجام کار و ایجاد هماهنگی لازم و قانونی با کارفرمایان در فراهم ساختن فضای مناسب برای گسترش تربیت بدنی کارگران و ایجاد فضای رقابتی سالم در سطح استان و برگزاری مسابقات ورزشی بر اساس آیین‌نامه‌های مربوطه، جلب و جذب کمک‌های مردمی و مشارکت سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و واحدهای تولیدی اعم از خدماتی، صنعتی و مساعدت اشخاص حقیقی و حقوقی برای اهداف تعیین شده است.

سرپرست هیئت ورزشی کارگران مازندران گفت: کارگران ورزشکار برای فعالیت‌های ورزشی و حضور در عرصه‌های ورزشی استانی، کشوری و بین‌المللی آماده باشند.

وی یادآور شد: امیدوارم با ایجاد حسن اعتماد به فدراسیون ورزش کارگری و هیئت ورزشی کارگری استان و آرامش خاطر و خودباوری جامعه ورزش کارگری با رعایت عدالت و کسب اعتبار لازم در همه سطوح بخش، شهر، شهرستان و سایر مراکز زیر پوشش مازندران همه مدیران دستگاه‌های زیر پوشش در اجرای مصوبات قانونی و آیین‌نامه‌های وزارت کار، فدراسیون ورزش کارگری و امر مهم سلامت جسمی و روحی کارگران همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2296/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول