اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار رباط کریم:

فرهنگ‌سازی مناسبی در حوزه جمع‌آوری و دفن زباله نداریم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار رباط کریم گفت: اهمیت و حساسیت جمع‌آوری و دفن صحیح زباله برای مردم ما به درستی روشن نشده و در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی انجام نداده‌ایم.

فرهنگ‌سازی مناسبی در حوزه جمع‌آوری و دفن زباله نداریم

رضا صفائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با توسعه زندگی شهری و افزایش تولید زباله و نخاله‌های شهری و ساختمانی، جمع‌آوری این ضایعات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: اگر کوچک‌ترین تعلل و غفلتی در زمینه جمع‌آوری زباله و نخاله‌های شهری از سوی نهادهای مسئول به ویژه شهرداری‌ها صورت گیرد، آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیاری به جامعه تحمیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار رباط کریم افزود: از سوی دیگر با توسعه دانش انسان ما شاهد بازیافت زباله به صورتی هستیم که امروزه از زباله‌ها به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و حتی شاهد تولید انرژی از زباله‌ هستیم.

صفائی گفت: در چنین شرایطی ما هنوز به اهمیت موضوع جمع‌آوری، بازیافت و تدفین زباله به طور کامل پی نبرده و کار فرهنگی مناسبی نیز در این زمینه انجام نداده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در شهریار مبنی بر اینکه در این زمینه مسئولیت متوجه کدام ارگان و یا نهاد است؟ گفت: این موضوع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که یک دستگاه نمی‌تواند به طور کامل برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی کرده و این برنامه را اجرا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار رباط کریم افزود: بنابراین ما نیازمند همکاری و تعامل همه‌جانبه به ویژه از سوی مردم و نهادها و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی هستیم.

صفائی تاکید کرد: باید طی یک برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده چند هدف را در دستور کار قرار دهیم که مهمترین آنها کنترل تولید زباله از سوی شهروندان، نحوه صحیح جمع‌آوری زباله و نخاله‌های شهری از مبدا و بالاخره بازیافت زباله است.

وی در پایان گفت: به طور قطع رسیدن به این هدف نیازمند برنامه‌ریزی علمی و همکاری همه دستگاه‌ها و تعامل مناسب مردم است.

انتهای پیام/2302/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول