اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

محیط زیست بر دفن زباله‌های یاسوج نظارت ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد نظارت محیط زیست بر دفن صحیح زباله‌‌ها را نامناسب عنوان کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها و متولیان امر برای رسیدگی به جمع‌آوری زباله باید نهایت همکاری را داشته باشند.

محیط زیست بر دفن زباله‌های یاسوج نظارت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز جلسه امحاء زباله شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار بویراحمد، معاون سیاسی فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، رئیس راه و شهرسازی، آبفای شهری و جمعی از اعضا برگزار شد.

محمد الفونه فرماندار شهرستان بویراحمد دفن بهداشتی زباله در روستاهای حاشیه شهرستان بویراحمد را از مشکلات مهم عنوان کرد و گفت: از 250هزار نفر جمعیت این شهرستان 100 هزار نفر آن در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مستقر هستند که دفن غیر اصولی زباله در این مکان‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی حاشیه شهر یاسوج را از مناطق مهاجرپذیر در این شهرستان بیان کرد و گفت: با توجه به این‌که مهاجرت به حاشیه شهر زیاد شده و جمعیت زیادی را در خود جای داده باید زباله‌های آن‌ها با شرایط خاصی و به‌موقع جمع‌آوری و دفن در مکان مشخص صورت گیرد.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص اعمال شده ولی با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم و گاهی زباله‌ها دپو شده در کنار جاده‌ها منظره طبیعی را دچار زشتی کرده است.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد اظهار داشت: باید محلی بهداشتی به منظور دفن صحیح زباله در نظر گرفته شود تا در افقی چند ساله و متمادی با مشکل دفن روبه‌‌رو نشویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محیط زیست به عنوان متولی پسماند زباله باید مکانی را برای دفن بهداشتی زباله‌ها در نظر بگیرد چراکه حفاظت از محیط زیست طبیعی بر عهده این واحد زیست محیطی بوده است.

الفونه نظارت محیط زیست بر دفن صحیح زباله ها را نامناسب عنوان کرد و گفت: کلیه دستگاه‌ها و متولیان امر باید برای رسیدگی به جمع‌آوری زباله نهایت همکاری را داشته باشند.

وی به جمع‌آوری زباله‌های محورهای بلهزار به جاده اصفهان اشاره کرد و گفت: لازم است پیگیری‌های لازم در این خصوص از سوی متولیان امر صورت گیرد و نسبت به اصلاح آن رسیدگی شود.

مسئول ارشد اجرایی بویراحمد بهترین مکان برای دفن زباله‌ها را سردشت کالوس عنوان کرد و گفت: شهرداری بهترین مکان برای پسماند زباله‌ها را این مکان پیش‌بینی کرده که در صورت تصویب طرح مدیریت پسماند اقدام به اجرایی شدن آن می‌کند.

الفونه دیگر مشکل موجود در سطح شهرستان بویراحمد را عدم مکان مناسب برای دفن لجن‌های چاه‌های دفنی دانست و گفت: پوشش فاضلاب در یاسوج 100 درصد نبوده و عدم اتصال برخی از مناطق به پوشش فاضلاب باعث بروز مشکلاتی در این خصوص شده است.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد تا سه ماه آینده بر اساس شرایط زیست محیطی مکانی برای دفن لجن‌های چاه‌های دفنی در نظر گرفته و اعلام شود.

انتهای‌پیام/82011/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول