اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وحید یامین‌پور:

راه تمدن اسلامی از گذرگاه سبک زندگی دینی می‌گذرد

خبرگزاری فارس: مدرس دانشگاه گفت: سبک زندگی، نرم‌افزار تمدن است و تمدن اسلامی از گذرگاه سبک زندگی اسلامی می‌گذرد.

راه تمدن اسلامی از گذرگاه سبک زندگی دینی می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید یامین‌پور ظهر امروز در همایش گفتاری در سبک زندگی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: یک نگرانی عمیق نسبت به موضوع سبک زندگی وجود دارد و آن هم برخورد تبلیغاتی با این مسئله است.

وی افزود: اصحاب رسانه نباید به موضوع سبک زندگی به صورت سطحی و دستوری نگاه کنند و طبق بیانات مقام معظم رهبری نخست باید فرهنگ‌سازی در این مورد انجام شود.

یامین‌پور ادامه داد: نسبت به غایت و شیوه زندگی ارتباط وسیعی برقرار است که بر یکدیگر اثرگذار است و تمدن اسلامی از گذرگاه سبک زندگی اسلامی می‌گذرد.

مدرس دانشگاه تاکید کرد: سبک زندگی، نرم‌افزار تمدن است و تمدن مومیایی شده فرهنگ است، این در حالی است که هنگامی که فرهنگ فرصت پیدا کند دنیا را مطابق خود می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: کار کردن در فرهنگ غرب شکنجه است و فقط بهانه‌ای برای کسب پول است اما کار در فرهنگ اسلام عبادت است و انسان خسته نمی‌شود.

یامین‌پور یادآور شد: غایت زیست، شیوه زیست را مشخص می‌کند. وی اظهار کرد: با بررسی‌هایی که انجام داده‌ام به این نتیجه رسیدم که در معماری فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا شیشه به بیرون وجود ندارد. مدرس دانشگاه تاکید کرد: زیرا هنگامی که مشتری وارد فروشگاه می‌شود وارد زندگی دوم شده  و نباید گذر زمان را احساس کند بنابراین پنجره به بیرون ندارد.یامین‌پور افزود: در این فروشگاه‌ها ساعت دیواری نیز وجود ندارد زیرا قرار نیست گذر زمان احساس شود و این یک شهر رویایی است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: لذت در مصرف و خرید در حال گسترش است معمولا 90 درصد از خریدها قرار نبوده است انجام شود و این یکی از تجلی‌های این شهر رویایی است.

وی اظهار کرد: امروز کار به جایی رسیده است که می‌خواهند زیارت امام رضا(ع) را مصرف کنند؛ زیارت برای سیر و سلوک است نه مصرف تعطیلات، امروز این دسته‌های عزاداری که در مسیر حرم رضوی مشاهده می‌شود تجلی سلوک است.یامین‌پور تاکید کرد: نخست باید غایت زندگی را درست کنیم تا سبک زندگی درست شود، اگر سبک زندگی فاسد شد اخلاق و هستی‌شناسی انسان نیز دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/70004/ج20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول