اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کانی غیرفلزی خانه صنعت و معدن مازندران:

سیاستگذاری صنایع به خانه صنعت و معدن واگذار شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کانی غیرفلزی خانه صنعت و معدن مازندران گفت: سیاستگذاری‌های صنایع در اختیار خانه صنعت و معدن قرار گیرد.

سیاستگذاری صنایع به خانه صنعت و معدن واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن دسترنج بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برگزاری انتخابات در خانه صنعت و معدن اظهار داشت: خانه صنعت و معدن با بار علمی که داشت خدمات مناسبی بعد از هدفمندی یارانه‌ها ارائه داد و شوک ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را قابل تحمل کرد.

وی با اشاره به همکاری مناسب انجمن کانی غیرفلزی مازندران با نمایندگان مجلس بیان داشت: راهکاری که این انجمن برای رفع مشکلات صنعت ارائه می‌دهد در کمسیون‌های تخصصی در دولت و مجلس در حال پیگیری است.

رئیس انجمن کانی غیرفلزی خانه صنعت و معدن مازندران با اشاره به وضعیت نامناسب صنعت در کشور و مازندران خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی در مازندران تعطیل شدند و برخی از صنایع نیز با 60 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند که نیاز است برای رفع مشکل صنایع چاره‌ای اندیشیده شود.

وی مهم‌ترین بخش از نگرانی تولیدکنندگان و صنعتگران استان مازندران را عدم همراهی بانک‌ها با صنایع عنوان کرد و گفت: بانک‌ها به صنایع خدمات متناسب با نیاز آنها ارائه نمی‌دهند و اگر تسهیلاتی هم به صنعت‌گران و کار آفرینان اختصاص یابد با اما و اگرهای زیادی همراه است که امکان دریافت تسهیلات وجود ندارد.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه صنایع برای تولید با چالش‌ها و گیرهای قانونی زیادی در مازندران مواجه هستند، بیان داشت: مصوبات دولت در مازندران توسط هر رئیس اداره‌ای تفصیل به رأی می‌شود.

دسترنج، کمبود نقدینگی، مقررات دست و پاگیر مالیاتی، واردات بی‌رویه کالا را مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت در مازندران عنوان کرد و بیان داشت: صدور بی‌رویه مجوز برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید مهم‌ترین مشکلات کارآفرینان است که نیاز است برای رفع این مشکلات در استان چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به توانایی‌های خانه صنعت و معدن به لحاظ علمی بیان داشت: برای رفع مشکلات صنایع، نیاز است سیاستگذاری‌های صنایع در اختیار خانه صنعت و معدن قرار گیرد.

دسترنج تاکید کرد: بررسی برای واگذاری سیاست‌گذاری صنعت به خانه صنعت انجام شد و این سازمان در حال تدوین برنامه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به صنایع است.

این مسئول در پایان مهم‌ترین خواسته اعضای خانه صنعت و معدن مازندران را صدور پروانه‌ واحدهای تولیدی زیر نظر این انجمن عنوان کرد و بیان داشت: با صدور مجوزهای بی‌مورد بازار از تولید برخی کالاها اشباع شده و به صنایع فعال آسیب وارد می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول