اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد

سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در بخش معدن کردستان

خبرگزاری فارس: معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در بخش معدن این استان در سال جاری خبر داد.

سرمایه‌گذاری 150 میلیارد تومانی در بخش معدن کردستان

بهروز قادری در حاشیه کارگروه صنعت و معدن شهرستان قروه بر گفتگو با خبرنگار فارس در قروه با اعلام این خبر اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری از رشد 25 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 308 واحد معدنی در استان کردستان فعال است، گفت: سالانه از این واحدهای معدنی 15 میلیون و 250 هزار تن برداشت می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه از این تعداد 58 واحد به شهرستان قروه اختصاص دارد، تصریح کرد: برداشت سالانه در قروه بالغ بر 3 میلیون و 100 هزار تن است.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در سال جاری 446 درخواست پروانه اکتشاف به این سازمان در استان ارائه شده است که تاکنون 41 پروانه اکتشاف، 24 گواهی اکتشاف، 22 پروانه بهره‌برداری و 9 پروانه برداشت جزئی صادر شده است.

قادری تعداد شاغلین بخش معدن در کردستان را 4 هزار و 510 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 3 تعاونی عمده در بخش معدن فعال است که هر سه مورد این تعاونی‌ها در شهرستان قروه قرار دارد.

به گفته وی، این سازمان آمادگی دارد از متقاضیانی که درخواست اکتشاف خود را به صورت تعاونی ارائه کنند، حمایت نماید.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عمده مشکلات بخش معدن را کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات و معارضین اجتماعی اعلام کرد.

قادری در ادامه از پرداخت 25 درصد حقوق دولتی دریافتی از بهره‌برداران بخش معدن برای اجرای طرح‌های عمرانی در همان استان خبر داد و افزود: این مصوبه بر اساس ماده 25 قانون معادن از سال آینده در کردستان اجرایی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 5 طرح راه دسترسی به معادن با بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار در استان در حال اجراست که 4 مورد آن به شهرستان قروه اختصاص دارد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده نیز 6 طرح در شهرستان‌های کامیاران، سقز و مریوان به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول