اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

‌سهم معدن در اقتصاد ملی ایران‌ یک درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ‌سهم معدن در اقتصاد ملی کشور ما زیر یک درصد است، ‌برای کاهش وابستگی به نفت باید به معدن توجه ویژه شود.

‌سهم معدن در اقتصاد ملی ایران‌ یک درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رحمانی پیش از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی صنایع و معادن در اتاق بازرگانی ‌کرمان اظهار داشت:‌ سهم معدن در اقتصاد‌ ملی کشور ما زیر یک درصد است و اگر می‌خواهیم وابستگی خود را ‌به نفت کم کنیم، باید به دنبال توسعه فعالیت‌های معدنی باشیم.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش معدن و سهمی کردن مردم در آن ادامه داد: اعتباراتی که در حال حاضر در معادن استان کرمان هزینه می‌شود، تحولات زیادی را می‌تواند ایجاد کند، مهم زمان انجام پروژه‌ها است.

رحمانی با اشاره به وجود ذخایر عظیم مس در استان کرمان تصریح کرد: ایجاد صنایع پایین دستی مس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و در صورت ایجاد، مردم تاثیر آن را در زندگی خود احساس می‌کنند، علاوه بر آنکه ارزش افزوده‌ای برای کشور دارد.

وی با اشاره به سفرهای استانی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این سفرها در راستای وظایف ذاتی نمایندگان مردم صورت می‌گیرد و در ارتباط ‌با مردم و تولیدکنندگان، مشکلات را جویا شده و نمایندگان را به تصویب بهتر قوانین کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی کرمان را از مجموعه‌های فعال در سطح کشور عنوان کرد.

رحمانی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: دولت در راستای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها کار بزرگی انجام داده است، اما ما به لحاظ اینکه‌ سهم تولید پرداخت نشده، گلایمند هستیم.

وی افزود: یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم دشمن،‌ همدلی مسئولان است، ما از دولت حمایت می‌کنیم، اما وظیفه نظارتی خود را نیز انجام می‌دهیم.

رحمانی تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌‌ها در حوزه صنعت باید متناسب باشد، البته مشکلات ساختاری و‌ زیربنایی وجود دارد، استراتژی‌های صنعتی و معدنی کشور درست نیست.

انتهای پیام/80017/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول