اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

دستگیری شاگرد کافی‌نت به خاطر خیانت در امانت در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت: شاگرد کافی‌نت در مشهد که رمز کارت مشتری خود را داشت به خاطر سرقت و خیانت در امانت دستگیر شد.

دستگیری شاگرد کافی‌نت به خاطر خیانت در امانت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری جرایم سایبری در تشریح یکی از پرونده‌ها اظهار کرد: خانمی که برای انتقال وجه ثبت‌نام فرزند خود به کافی‌نت مراجعه کرده بود رمز کارت خود را در اختیار شاگرد این مغازه قرار داد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: این خانم پس از گذشت مدتی متوجه شد که از حساب بانکی او مبلغی کسر می‌شود؛ اما چون این مبلغ کم بود به پلیس مراجعه نکرد و به مرور که پول برداشتی بیشتر شد به پلیس فتای نیروی انتظامی مراجعه کرده و خواستار رسیدگی موضوع شد.

عرفانی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیس برای ردیابی و دستگیری مجرم آغاز شد و مشخص شد فرد مورد نظر از طریق کافی‌‌نت‌های متعدد اقدام به خرید اینترنتی و سرقت از حساب بانکی خانم می‌کرده که با بررسی‌های انجام شده مجرم که شاگرد کافی‌نت بود دستگیر شد.

وی تاکید کرد: مجرم که جوانی 24 ساله و دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و ماهر در امور رایانه بود از عواقب کار خود خبر نداشت و تصور نمی‌کرد که مجازات او بسیار سنگین است زیرا علاوه بر سرقت خیانت در امانت نیز انجام داده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی به شهروندان توصیه کرد: استفاده از رمز ساده، نوشتن رمز کارت در کنار آن و گذاشتن تاریخ تولد به عنوان رمز را به شهروندان توصیه نمی‌کنیم.

عرفانی یادآور شد: خواهشی که از مردم داریم در ماه  یک مرتبه رمز کارت خود را تغییر دهند و برای انتقال وجه به کافی‌نت‌های دارای مجوز مراجعه و رمز دوم کارت را حتماً خودشان وارد کنند تا از سوءاستفاده و سرقت جلوگیری شود.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول