اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته

192 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد قزوین آزاد شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین از آزادی 192 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

192 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد قزوین آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، محمد آبفروش در دیدار با اعضای هیئت مدیره ستاد دیه این استان اظهار داشت: به همت خیران و تلاش همکاران ستاد مردمی دیه 192 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

وی افزود: این تعداد از مددجویان با پرداخت مبلغی بالغ بر 96 میلیارد ریال از زندان آزاد و به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این مسئول بیان داشت: با پیگیری‌های مجدانه و شبانه‌روزی مددکاران اجتماعی، شکات مبلغی بالغ بر 60 میلیارد ریال از حقوق خود را گذشت کردند.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین ادامه داد: مبلغی افزون بر 41 میلیارد ریال در قالب اعطای تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و بلندمدت با مساعدت بانک‌های ملت، تجارت و رفاه این استان به این دسته از مددجویان پرداخت شده است.

آبفروش متذکر شد: مبلغ 20 میلیارد ریال از محل کمک‌های بلاعوض خیران و منابع ستاد دیه مرکز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مستحق و نیازمند پرداخت شده است.

وی با اشاره به فراوانی زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین ابراز داشت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آمار زندانیان جرایم مربوط به تصادفات رانندگی به حداقل ممکن کاهش یافته است، در حال حاضر بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در زندان را محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری و مهریه تشکیل می‌دهند.

این مسئول در تشریح آثار تحمل حبس مددجویان جرایم غیرعمد در زندان تصریح کرد: تحمل حبس برای این افراد، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه آسیب‌ها و لطمه‌های جدی و غیر قابل جبرانی را در خانواده‌های آنها به وجود می‌آورد.

مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان قزوین تأکید کرد: با شناسایی دقیق زندانیان معسر و نیازمند موجبات اعتماد افکار عمومی به خدمات و جایگاه ستاد دیه این استان فراهم شده و در سال جاری با مشارکت مردم همیشه در صحنه، تعداد قابل توجهی از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

آبفروش اضافه کرد: وظیفه‌شناسی و پیگیری‌های بی‌وقفه همکاران ضمن اعتمادسازی و جلب مشارکت‌های مردمی، زمینه‌های آزادسازی زندانیان غیرعمد را سرعت بخشیده است.

وی بر نقش خیران در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تأکید کرد و گفت: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه این استان به عنوان تنها متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد پذیرای کمک‌های خداپسندانه خیران است.

انتهای پیام/77002/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول