اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بویراحمد خبر داد

بهره‌برداری از 27 طرح آبیاری بویراحمد در دهه فجر امسال

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی بویراحمد گفت: 27 طرح آبیاری در حوزه مرکزی، کاکان، لوداب، کبگیان، زیلایی و دیگر مناطق حوزه بویراحمد در حال اجرا بوده که در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 27 طرح آبیاری بویراحمد در دهه فجر امسال

حسن غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد پروژه‌های آماده افتتاح کشاورزی شهرستان بویراحمد در دهه فجر امسال اشاره کرد و ادامه داد: پروژه‌های آب و خاک 27 مورد بوده که با اعتباری بالغ بر 815 میلیون تومان برای راه‌اندازی و افتتاح طرح‌های مذکور هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد هدف از اجرای این طرح‌ها را جلوگیری از اتلاف آب و رساندن آب برای آبیاری مزارع باغات و گندم منطقه عنوان کرد و گفت: 27 طرح آبیاری در حوزه مرکزی، کاکان، لوداب، کبگیان، زیلایی و دیگر مناطق حوزه بویراحمد در حال اجرا بوده که دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامی خاطرنشان کرد: در بخش آب و خاک، پروژه‌های عمرانی به صورت کانال‌های کشاورزی با سنگ و سیمان پوشش داده شده و نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، بذر و نهال به متقاضیان و کشاورزان ارائه و خدمات‌رسانی لازم در هر زمینه‌ای اعمال می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های این نهاد را گسترش سیستم آبیاری تحت فشار مزارع کشاورزان عنوان کرد و گفت: این سیستم شامل آبیاری قطره‌ای و بارانی بوده که به منظور خدمات‌رسانی بهتر و مضاعف، 85 درصد به صورت بلاعوض و 15 درصد تسهیلات اقساطی ارائه می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: آبیاری بیش از 250 هکتار از مزارع شهرستان بویراحمد به صورت آبیاری قطره‌ای و بارانی بوده از این رو لوله‌های پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف برای خطوط انتقال آب به مزارع زیر کشت تحویل داده شده است.

غلامی مقدار اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی حوزه بویراحمد را بیش از 66 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: به  منظور ارتقای کیفیت و مهار آب، برنامه ساخت 15 سد کوچک در دست کار بوده و رایزنی‌ها انجام شده که از این تعداد، سد دالن با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و سد دیلگون در حال اجرا و آماده‌سازی است.

وی به مرحله کاری سد سرچنار و مزایای راه‌اندازی سدهای یاد شده اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات اولیه ساخت آن‌ در حال بررسی بوده که پیگیر خرید اراضی داخل مخزن هستیم و با اجرایی شدن سدهای یاد شده زمینه رشد اشتغال‌، توسعه گردشگری و احداث باغات به خوبی فراهم می‌شود.

انتهای‌پیام/82011/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول