اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص 189 هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌غربی برای طرح‌های غیر کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: سال جاری 189 هکتار از اراضی ملی برای طرح‌های غیر کشاورزی در آذربایجان‌غربی تخصیص یافته است.

اختصاص 189 هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌غربی برای طرح‌های غیر کشاورزی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور حمایت از رشد و پویایی اقتصاد آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیون و 320 هزار مترمربع از اراضی ملی استان در 22 فقره واگذاری برای طرح‌های غیرکشاورزی تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 189 هکتار از اراضی ملی در آذربایجان‌غربی به طرح‌های غیرکشاورزی به امور اراضی تخصیص داده شده، تصریح کرد: بیش از 30 هکتار از این اراضی در روستای قزل‌گپی مهاباد برای احداث کارخانه قند مهاباد اختصاص یافته است.

پیرمرادی با اشاره به احداث پایانه حمل و نقل در تمرچین توسط شرکت محور طلایی، ادامه داد: مساحت زمین 4/11 هکتار است و احداث این پایانه حمل و نقل در جهت رشد اقتصاد استان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی افزود: 4 هزار متر مربع از اراضی ملی آذربایجان‌غربی برای احداث کارخانه کود گرانول آلی در ایواوغلی خوی تخصیص یافته است.

وی به تخصیص 13/8 هکتار از اراضی ملی به شهرداری میاندوآب به منظور احداث کارخانه آسفالت و شن و ماسه در روستای قشلاق و گل سلیمان آباد میاندوآب اشاره کرد و متذکر شد: دو هکتار از اراضی ملی در این شهرستان برای احداث کشتارگاه صنعتی دام و طیور توسط شرکت غزال گوشت در روستای علیار کندی به امور اراضی آذربایجان‌غربی تخصیص داده شده است.

پیرمرادی در پایان اذعان داشت: 7/63 هکتار و 8/4 هکتار زمین به ترتیب برای استحصال شمش طلا در تکاب و حمایت از رونق پایانه حمل و نقل در روستای تمرچین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/61010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول