اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس نهم:

کردستان امنیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سنندج کردستان را جزو استان‌های با ریسک پایین در زمینه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: به جرأت می‌توان گفت در کردستان امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

کردستان امنیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد

سید حسن علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص عدم استقبال سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در استان و راهکارهای لازم برای ترغیب آنها اظهار کرد: در گذشته شایعه ناامنی در استان که کاملا بی‌اساس بود، ترویج می‌شد و همین قضیه موجب شد سرمایه‌گذاران ریسک سرمایه‌گذاری در استان را نپذیرفته و استان‌های دیگر را ترجیح می‌دادند.

وی با گلایه از سرمایه‌داران استان ادامه داد: آنها هم سرمایه‌های خود را به خارج از کردستان انتقال می‌دهند که مایه تاسف است، آنها به مردم خود مدیون هستند و باید از این سرمایه در راستای خدمت به همنوعان خود استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم از لزوم فرهنگ‌سازی در این خصوص سخن گفت و تاکید کرد: ایجاد تولید در استان خود نوعی کار خیر است چون موجب ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی می‌شود که باید این موارد را برای سرمایه‌گذاران تبیین کرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس نهم همچنین خواستار تبلیغات بیشتر در زمینه معرفی ظرفیت‌های بالقوه استان شد و گفت: علاوه بر آن به دلیل همجواری استان کردستان با کشور عراق می‌توان در زمینه مبادلات تجاری حضور پررنگ‌تری داشت.

علوی در خصوص دیگر برنامه‌ها برای توسعه استان از پیگیری طرح‌های زیرساختی و اساسی مثل جاده‌ها، راه‌آهن و خطوط هوایی خبر داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تامین اعتبار طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری و هیئت دولت به استان گفت: خوشبختانه اعتبارات سفر رهبری به صورت 100 درصد بوده و جای نگرانی در این زمینه نیست، اما در بخش مصوبات سفر هیئت دولت و در بحث اعتبارات مهر ماندگار که بصورت ملی پرداخت می‌شود، در بخش سدها کارها نسبتا خوب پیش می‌رود که باید از این اعتبار جهشی برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی که نیاز مبرم استان است استفاده کرد.

نماینده مردم کامیاران افزود: البته در بحث راه‌سازی متاسفانه تغییر خاصی مشاهده نمی‌شود، به عنوان نمونه در موضوع کریدور شمال به جنوب که جزو اعتبارات مهر ماندگار است انتظار ما این بود که امسال به نتیجه برسد اما ظاهرا اعتبارات هنوز تخصیص نیافته و حتی پیشنهاد تامین اعتبار از طریق فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی را مطرح کردم که متاسفانه به نتیجه نرسیده است.

وی به لزوم توجه به طرح‌های توسعه‌ای استان مطابق با سند چشم‌انداز توسعه استان اشاره و تاکید کرد باید بر اساس این برنامه تلاش شود.

علوی همچنین بیکاری قریب به 150 هزار نفر را که اکثرا از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند از دغدغه‌های بزرگ عنوان کرد و از مهاجرت نخبگان به کشورهای خارجی و حتی اقلیم کردستان عراق اظهار تاسف کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار سپردن کارهای اجرایی به مدیران توانمند استان شد و تاکید کرد این امر موجب رشد و توسعه استان و در نهایت به توسعه پایدار کشور منتهی می‌شود.

وی در پایان هدف از بیان مسائل و مشکلات را فراهم کردن زمینه‌ برای برون‌رفت از معضلات عنوان کرد و گفت: با بیان این مطالب قصد زیرسوال بردن خدمات مجریان دولت را نداریم و یقینا مجمع نمایندگان استان برای ایجاد بستر خدمت بی‌منت به مردم شریف استان و مسئولان، نهایت تلاش و مساعی خود را معمول خواهد داشت و انتظار می‌رود متقابلا مسئولان استان نیز با نمایندگان مردم این هماهنگی و همراهی را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/79008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول