اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور:

تفویض اختیار استخدام‌ها به استانداری‌ها / تغییر در مواد آزمون استخدامی

خبرگزاری فارس: معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: تا پایان سال 92 مجوز استخدام نیروی انسانی در تمام استان‌ها به استانداری‌ها تفویض شده است.

تفویض اختیار استخدام‌ها به استانداری‌ها / تغییر در مواد آزمون استخدامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاجر تحریری نیک صفت ظهر امروز در گردهمایی مدیران و کارشناسان امور اداری ادارات استان‌های اردبیل با بیان اینکه تا پایان سال 92 مجوز استخدام نیروی انسانی در تمام استان‌ها به استانداری‌ها تفویض شده است، اظهار داشت: با این اقدام تلاش شده است تا استخدام‌ها بیشتر با محوریت بومی‌گزینی انجام شده و در جذب نیرو بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی با کسب مجوز از استانداری‌ها اقدام لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام نیازی که از سوی استان‌ها جهت جذب نیروی انسانی انجام گرفته تعداد سهمیه هر استان مشخص شده است.

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه تمامی شرایط و قوانین استخدامی باید توسط استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌ها اجرا شود خواستار دقت در اجرای مراحل برگزاری آزمون استخدامی در استان‌ها شد.

تحریری نیک صفت با یادآوری اینکه هیچ‌گونه استخدامی بدون برگزاری آزمون و تعیین صلاحیت افراد انجام نمی‌شود، یادآور شد: استخدام‌هایی که مجوز آن به استانداری‌ها داده شده است تابع ضوابط و مقررات استخدامی کشوری است و هیچ‌گونه ناعدالتی در این حوزه و یا جذب نیرو خارج از روال قانونی و برگزاری آزمون‌ها صورت نمی‌گیرد.

این مسئول بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها مجاز هستند تنها 10 درصد از سهمیه اختصاص یافته برای جذب نیروی انسانی جدید خود را به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خود اختصاص دهند.

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: در این تبدیل وضعیت نیروها آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، شرکتی و موقت در ادارات است که در صدد ساماندهی کامل آنها تا پایان دولت دهم هستیم.

تحریری نیک صفت تصریح کرد: دولت دهم از اولین روزهای خدمات خود سعی کرده است ساماندهی نیروی انسانی و استخدام و جذب آنها را در اولویت قرار دهد و به همین خاطر در مناطق مختلف سعی کرده است در حد امکان مجوز لازم را برای استخدام نیروها و متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها صادر کند.

وی ادامه داد: 90 درصد از سهمیه مجوزهای استخدامی تفویضی به نیروهای خارج از دستگاه‌ها با انجام آزمون و مصاحبه انجام شده تا شاهد کوچکترین خللی در جذب نیروهای جدید نباشیم.

حذف دروس زبان انگلیسی و کامپیوتر از آزمون‌های استخدامی

معاون راهبردی منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواد آزمون‌های استخدامی برگزار شده در استان‌ها گفت: مواد عمومی شامل معارف، ادبیات فارسی، ادبیات اداری و اطلاعات سیاسی و اجتماعی است و آزمون مواد درسی ریاضیات، مبانی کامپیوتر و زبان انگلیسی از آزمون‌ها حذف شده است.

تحریری نیک صفت تاکید کرد: مستخدمین شرکت‌کننده به جای این آزمون باید گواهینامه زبان انگلیسی و مبانی کامپیوتر ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه سعی شده است مواد آزمون متناسب با نیاز نیروها در نظر گرفته شود، گفت:‌ اغلب بیکاران و نیروهای آماده به کار به همت فنی و حرفه‌ای به مهارت‌های مورد نظر مجهز شده و در این زمینه شاهد یک رویه مناسب جذب نیرو هستیم.

انتهای پیام/62003/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول