اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری نیشابور:

حضور مردم در انتخابات نشانه رضایت‌مندی از نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری نیشابور گفت: میزان حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده درجه پشتیبانی و رضایت‌مندی عموم آنها از نظام سیاسی مستقر است.

حضور مردم در انتخابات نشانه رضایت‌مندی از نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود رفسنجانی در نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی نیشابور اظهار کرد: حق تعیین سرنوشت و برگزاری انتخابات آزاد و سالم به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم در عالم سیاست مورد توجه جامعه جهانی است و میزان حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده درجه پشتیبانی و رضایت‌مندی عموم مردم از نظام سیاسی مستقر است.

رئیس دادگستری نیشابور افزود: حضور و مشارکت مردم در نظام اسلامی ما دارای اهمیت دوچندان است؛ زیرا علاوه بر اصول مطروحه در قانون اساسی، در دین مبین اسلام نیز تأکید فراوان بر اهمیت نقش مردم در اداره حکومت شده است.

رفسنجانی خاطر نشان کرد: به رغم تلاش دشمن برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات در جمهوری اسلامی، مردم شریف و شهیدپرور ایران با حضور پرشور و صمیمانه خود در انتخابات گذشته، موجب خشم دشمن و دنیای استکبار شدند.

وی یادآور شد: مردم غیور این مرز و بوم به خوبی می‌دانند که انتخابات مجرایی برای انتقال حق تک تک آنان و منبعی برای کارآیی نظام است و هر چه دایره انتخابات گسترده شود زبان ما در دنیا رساتر و گویاتر است و این روند در 30 سال اخیر با قوت و قدرت ادامه یافته اما دشمنانی که منافع نامشروع آنان در ایران قطع شده است با نادیده گرفتن چنین حرکت‌های با ارزشی از سوی مردم در هدایت کشورشان، همواره تلاش کرده‌اند به انتخابات ایران خدشه وارد کنند.

رئیس دادگستری نیشابور تاکید کرد: نخستین وظیفه ما تلاش برای حضور حداکثر مردم در انتخابات است و باید فضایی در کشور فراهم شود تا مردم با دلگرمی و شور و نشاط سیاسی در صحنه انتخابات حاضر شوند و این کار به عنوان رسالت دینی بایستی مورد اهتمام همگی قرار گیرد.

رفسنجانی افزود: دستگاه قضایی آمادگی دارد که در هر موردی که نیاز به فضای مطلوب انتخاباتی باشد با متولیان این امر سرنوشت‌ساز همکاری کند و البته واقف هستید که هیچ مسئولی، مگر مسئولانی که در اجرای هر چه بهتر انتخابات وظیفه‌ای بر دوش آنها نهاده شده حق مداخله در انتخابات را ندارند.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه با تشکیل شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بر روند فعالیت مسئولان اجرایی نظارت می‌کند و در انتخابات مجلس سال گذشته در شهرستان نیشابور شاهد یک انتخابات باشکوه مبتنی بر قانون و اخلاق و به دور از هرگونه تخلف و با حضور حداکثری مردم بیش از 80% بودیم به گونه‌ای که هیچگونه پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشد و این امر حاکی از بصیرت والای مردم و تعامل مطلوب دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مربوطه این شهرستان است.

رئیس دادگستری نیشابور خاطر نشان کرد: در انتخابات پیش‌رو که شاهد برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان به طور همزمان هستیم نیز امید آن می‌رود همچون گذشته مردم این شهرستان با انتخاب آگاهانه سعی نمایند تا بهترین‌ها را برای رقم زدن سرنوشت خود انتخاب کنند و تمام ملت ایران دست به دست هم در انتخابات سال آینده دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌گذارند.

رفسنجانی اذعان کرد: در مقابل همت هوشمندانه مردم، حفاظت و صیانت از آراء آنان از جمله مهم‌ترین وظایف مسئولان برگزار کننده انتخابات است.

انتهای پیام/70022/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول