اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

855 مددجوی کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: 855 مددجوی کمیته امداد استان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند.

855 مددجوی کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردند

امان‌الله حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این تسهیلات برای اشتغال‌زایی و خودکفا شدن خانواده‌ها ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پنج هزار مددجوی کمیته امداد در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال هستند، اظهار امیدواری کرد؛ تا این تسهیلات از سوی بانک‌ها در اختیار مددجویان گذاشته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با بیان اینکه این نهاد از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 827 طرح اشتغال را به اجرا درآورده است، تصریح کرد: در این راستا کمیته امداد استان رتبه سوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

حسین‌پور گفت: امسال اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های اشتغال اختصاص یافته است تا از این طریق بتوان گامی برای توانمند‌سازی نیازمندان برداشت.

به گفته وی، در حال حاضر 7 هزار طرح فعال داریم که از این راه بستر اشتغال برای 12 هزار نفر از جوانان استان فراهم شده است.

وی تعهد امسال این نهاد در استان برای طرح‌های اشتغال‌زایی را 6 هزار طرح اشتغال‌زا عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل مهم پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد، پرداخت تسهیلات به صورت غیر نقدی، در قالب ابزار و لوازم کار و با نظارت ناظران اشتغال و خودکفایی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی طرح‌های اجرا شده‌ اشتغال‌زایی در این نهاد را در زمینه‌های تولیدی و خدماتی از جمله دامپروری، کشاورزی، صنایع کوچک، فرش‌بافی، صنایع دستی، خدماتی و صنفی برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه اجرای طرح موفق اشتغال در گرو داشتن دانش حرفه‌ای مناسب است، تصریح کرد: در همین ارتباط دوره‌های حرفه‌آموزی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برای متقاضیان برگزار می‌شود.

حسین‌پور نظارت دقیق کارشناسان حوزه اشتغال و آموزش چهره به چهره مجریان در محیط کار برای دستیابی به اهداف مورد نظر در اشتغال‌زایی مددجویان را برشمرد و تصریح کرد: به پشتیبانی و بازاریابی محصولات در طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد توجه خاصی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این نهاد با برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و فصلی در سطح کشور و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی سعی در فروش مناسب تولیدات مددجویان دارد.

انتهای پیام/63002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول