اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

اشتغالزایی برای 11 هزار مددجوی کمیته امداد فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: در سال 90 برای 11 هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی فارس ایجاد اشتغال شده است.

اشتغالزایی برای 11 هزار مددجوی کمیته امداد فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری مرودشت، علی الله‌یاری در دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: کمیته امداد یکی از سازمان‌های پیشتاز در امر توسعه و اجرای طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سطح کشور محسوب می‌شود که در همین راستا کمیته امداد حضرت امام این استان توانسته است در سال 90 برای 11 هزار مددجوی زیرپوشش ایجاد اشتغال کند.

وی تصریح کرد: اشتغال‌های ایجاد شده 30 درصد در بخش خدمات و 70 درصد در بخش‌های دامپروری و مشاغل خانگی و به طور عمده در سکونت‌گاههای روستایی صورت گرفته است.

در ادامه فرماندار مرودشت گفت: نگاه ما به کمیته امداد یک نگاه اعتقادی است نه اداری چرا که نهادی است که نیت‌های خیر را برای اثرگذاری در صلاح و سعادت جامعه مدیریت و سیاست‌گذاری می‌کند.

یدالله حسینی روحیه نهادی را برخاسته از تفکر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: اگر کمیته امداد را فقط در ساختار اداری ببینیم دچار اشتباه شده و از ظرفیت بالای آن محروم می‌شویم.

وی یکی از سیاست‌های اصلی و راهبردی کمیته امداد امام خمینی را خروج تدریجی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد عنوان کرد و افزود: شاخص مهم در این زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و مددجویان در قالب طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی بوده که همین سیاست در چند سال اخیر منجر به کاهش مددجو و ایجاد مشاغل پایدار برای آنان شده است.

فرماندار مرودشت زکات مسئولیت را خدمت به محرومان جامعه دانست و اضافه کرد: مسئولیت، امانت و هدیه‌ای الهی است که وسیله‌ای برای امتحان بندگان بوده و به همین وسیله، ظرفیت، کارآزمودگی و تجربه ما مورد سنجش قرار می‌گیرد و چه افتخاری بالاتر از این که بیشترین خدمت برای محرومان و مستضعفان باشد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول