اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

اختصاص 38 میلیارد تومان برای خوداشتغالی کمیته امداد/ ثبت‌‌‌نام اینترنتی پذیرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ثبت‌نام از متقاضیان طرح‌های خوداشتغالی در مازندران از طریق کمیته امداد با تعریف 38 میلیارد تومان بودجه آغاز شد.

اختصاص 38 میلیارد تومان برای خوداشتغالی کمیته امداد/ ثبت‌‌‌نام اینترنتی پذیرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی صبح امروز در نخستین جلسه کمیته ساماندهی، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر در ساختمان معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران اظهار داشت: این کمیته بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال که توسعه اشتغال در شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) واگذار شده است، تشکیل شد.

وی با بیان این‌که بر اساس این مصوبه باید ایجاد اشتغال در قالب اشتغال پایدار و مشاغل خانگی باشد، خاطر نشان کرد: اصلاح و بهبود وضعیت کسب و کار، نظام بهره‌وری و افزایش درآمد روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از دیگر اهداف این مصوبه است.

باغبانی، جمعیت هدف اجرای این طرح را در گروه سنی 15 تا 40 سال و زنان سرپرست خانوار را در گروه سنی 18 تا 60 سال، فارغ‌التحصیلان بیکار، کارآفرینان و کارفرمایان دارای فعالیت اقتصادی را مؤثر برشمرد و ادامه داد: منابع مالی و اعتباری این طرح نیز از طریق تسهیلات بانکی دارای یارانه، وجوه اداره شده دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها و موارد دیگر است.

وی درباره ثبت‌نام متقاضایان اشتغال روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت نیز گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به نشانی اینترنتی ies.emdad.ir مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) مازندران نیز با اشاره به این‌که تاکنون 3 هزار و 720 نفر از متقاضیان اشتغال در مازندران از طریق سامانه ثبت‌نام کردند، ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان از پنج دی در دفاتر کمیته امداد‌ امام‌خمینی (ره) انجام ‌شده که از این به بعد به دلیل تعدد ثبت‌نام به صورت شخصی نیز امکانپذیر شده است.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام از متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغالزایی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تا 30 دی‌ماه ادامه می‌یابد، تصریح کرد: ثبت‌نام‌شدگان با اخذ کد رهگیری از طریق سیستم و پس از گذشت یک هفته به محل تعیین شده برای ادامه کار و روند ثبت‌نام مراجعه کنند.

باغبانی منابع اعتباری اجرای این طرح را 38 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار بر اساس توزیع شهرستانی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری این نکته که تشکیل پرونده فقط به معنی دادن درخواست است، گفت: کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در این روند بررسی‌هایی را انجام می‌دهد و این تسهیلات در اختیار افراد واجد شرایط که شامل مددجویان، فرزندان آنان، افراد بیمار و کسانی که دارای مهارت کار باشند ولی از سرمایه برخوردار نباشند، تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) مازندران سهمیه استان مازندران برای برخورداری از این تسهیلات را هفت هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: درخواست ما از متقاضیان این است که به دفاتر کمیته امداد امام‌خمینی (ره)مراجعه نکنند و برای ثبت‌نام از طریق آدرس اینترنتی اقدام کنند.

وی با بیان این‌که منابع اعتباری در این زمینه محدود است، یادآور شد: ثبت‌نام در سایت فقط به منزله پر کردن فرم درخواست است.

این مسئول با اعلام این‌که راست‌آزمایی ثبت‌نام نیز صورت می‌گیرد، متذکر شد: کسانی می‌توانند از مزایای این تسهیلات استفاده کنند که تاکنون در طرح‌های اشتغالزایی و موارد آن از تسهیلات استفاده نکرده باشند.

باغبانی گفت: کنترل و استعلام از طریق سامانه رصد صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/86003/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول