اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 ماه دیگر

بزرگ‌ترین ‌بام سبز کشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بزرگ‌ترین بام سبز کشور تا دو ماه آینده در فضای عمومی و همسطح زمین در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگ‌ترین ‌بام سبز کشور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

داریوش فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: هسته مرکزی شهر و سقف پارکینگ شهرداری مرکزی اصفهان طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا دو ماه تبدیل به بزرگ‌ترین بام سبز کشور خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ‌‌‌فضای پارکینگ حدود 2 هزار مترمربع است، ادامه داد: از یک ماه گذشته اقداماتی در مورد سبک سازی سقف، شیب‌زنی و عایق‌بندی انجام شده است و این بام سبز شامل شبکه معابر، آبنما و چهار باغچه است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: از ویژگی‌های خاص این پروژه می‌توان به همسطح بودن بام سبز با معابر شهر اشاره کرد که سهولت استفاده شهروندان را در پی دارد و همچنین طراحی بام به شکل باغ‌های ایرانی و ایجاد این طرح به شکل باغ‌های ایرانی و در امتداد چهلستون از ویژگی‌های دیگر آن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه 500 میلیون تومان برآورد شده است و به دلیل گرانی زمین در هسته مرکزی شهر و وجود آلاینده‌ها ایجاد فضای سبز یکی از نیازهای ضروری به شمار می‌رود و به طور قطع نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

فتحی با اعلام اینکه 15 سال از ساخت این فضا گذشته است و مطالعات انجام شده، اضافه کرد: در کشور بیشتر بام‌های سبز در فضای اداری و یا مسکونی ایجاد شده‌اند اما این بام سبز در محوطه عمومی است و به عنوان یک پارک 2 هزار متری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه از سیستم‌های آبیاری هوشمند در این فضا استفاده شده است، گفت: در این بام از چمن‌های خاصی استفاده کرده‌ایم که نیاز کم‌تری به آبیاری دارد و از خاک مطلوب و گیاهان پوششی بهره برده‌ایم که ریشه‌هایشان به عایق پارکینگ خسارتی وارد نکنند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز ادامه داد: تمام تلاش افزایش فضای سبز در سطح شهر با آخرین تکنولوژی و استاندارد روز اروپا است و تاکنون در این پروژه و پروژه‌های دیگر این استانداردها لحاظ شده است.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول