اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز قیام جوانان انقلابی در 21 دی 57

مزار شهدای قیام مردمی 21 دی‌ماه در لالی گلباران شد

خبرگزاری فارس: به‌مناسبت فرارسیدن سالروز قیام مردمی و انقلابی جوانان لالی در 21 دی‌ماه 57، مزار سه شهید این قیام گلباران و عطرافشانی شد.

مزار شهدای قیام مردمی 21 دی‌ماه در لالی گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی، این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان لالی عصر امروز پنج شنبه 21 دی‌ماه همزمان با سی و چهارمین سالروز قیام جوانان و مردم انقلابی لالی برگزار شد.

در  این آیین مردم لالی با حضور در گلزار شهدای لالی و مزار شهید اسکندر حاجی‌پور، شهید چنگیز حاجی‌پور و شهید خیبر حاجی‌پور مزار این سه شهید قیام 15 دی ماه را عطر افشانی و غبارروبی و با آبان تجدید میثاقی دوباره کردند.

هر ساله به‌مناسبت قیام 21 دی‌ماه برنامه‌های در خور شانی از سوی مردم برای گرامیداشت این حماسه بزرگ و شهدای عزیز این قیام برپا می‌شود.

همچنین مردم ولایت‌مدار شهرستان لالی روز گذشته با برگزاری راهپیمایی گسترده سالروز قیام جوانان سلحشور دیار خود در 21 دی‌ماه سال 1357 را گرامی داشتند.

در این راهپیمایی که با استقبال مردم شهید پرور بویژه جوانان انقلابی شهرستان رو‌به‌رو شد، امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان محلی و  جمع زیادی از انقلابیون قیام 21 دی‌ماه سال 57 حضور داشتند.

مردم لالی با تجمع در مقابل مسجد النبی(ص) راهپیمایی خود را از نقطه‌ای که، محل تجمع جوانان انقلابی مرز و دیارشان در سال 1357 بوده، آغاز و پس از گذشتن از خیابان‌های شهید قباد دانشیان، شهید خیبر حاجی‌پور و شهید ذبیح‌الله رضایی در میدان شهدا و محل شهادت سه تن از فرزندان برومند خود گرد هم آمدند.

مسیر راهپیمایی مردم  لالی مسیری بود که جوانان غیور بختیاری این دیار در 21 دی ماه 57 در اعتراض به دستگیری جمعی از انقلابیون دست به تظاهرات زده بود و مورد هجوم نیروهای رژیم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جوانان بختیاری و دلیر لالی در 21 دی‌ماه سال 1357 در اعتراض به دستگیری چند تن از جوانان انقلابی با اجتماع در کنار زمین فوتبال منطقه (مسجدالنبی فعلی) راهپیمایی خود را به سمت میدان بازار آغاز کردند که پس از اجتماع در کنار میدان بازار (میدان شهدای 21 دی)، ماموران رژیم با بی‌رحمی تمام به آنها حمله کرده و با اسلحه‌های خود به طور مستقیم جوانان برومند این دیار را مورد هدف قرار دادند.

علاوه بر سه شهیدی که در این تظاهرات تقدیم انقلاب شده پنج نفر دیگر از جوانان و دانش آموزان شرکت کننده در تجمع از نواحی مختلف بدن مجروح می‌شوند.

انتهای پیام/2329/ت20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول