اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال انجام شد

صدور 55 پروانه اکتشاف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: امسال تعداد 55 فقره پروانه اکتشاف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

صدور 55 پروانه اکتشاف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

نادر میرشکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: امسال تعداد 55 فقره پروانه اکتشاف مواد معدنی در سیستان و بلوچستان با هزینه‌ بالغ بر 25 میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد هزینه‌های اکتشاف به صورت قرض الحسنه، بیمه فعالیت معدنی در مقابل دست نیافتن به ذخیره و خسارات وارده به معدن، اعطای تسهیلات خرید ماشین آلات مورد نیاز معادن متناسب با میزان استخراج سالیانه معدن و ایجاد زیرساخت‌های معدنی برای مناطقی که تجمع معدنی داشته باشیم از جمله حمایت‌ها و مشوق‌های معدنی در سیستان و بلوچستان است.

میرشکار بیان کرد: مطالعات اکتشاف تکمیلی آنتیموان در شمال سیستان توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وابسته به وزارت و در راستای دستیابی به ذخایر اقتصادی برای احداث کارخانه، طرح تجهیز معدن مس چهل کوره و احداث کارخانه فرآوری در منطقه شمال نصرت آباد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، طرح پرعیار سازی دانه‌بندی منگنز در شهرستان ایرانشهر در حال احداث، مراحل پایانی اکتشاف تیتانیوم و همچنین مطالعات فرآوری تیتانیوم احداث کارخانه در منطقه فنوج در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری حدود 50 میلیون دلار، از مهم‌ترین برنامه‌های بخش معدن در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری مجوزهای خوبی به بخش معادن داده شده است که از جمله آنها صدور تعداد پنج فقره گواهی کشف ذخایر معدنی شامل گرانیت، تراورتنی، خاک صنعتی، تیتانیوم، با ذخیره کلی 6/6 میلیون تن است.

وی ادامه داد: صدور تعداد 11 فقره پروانه بهره‌برداری مواد معدنی شامل مس، سنگ لاشه، منیزیت، کرومیت که استخراج سالیانه 38 هزار تن و اشتغال اسمی 107 فقره را به دنبال دارد، هم‌اکنون در حال تجهیز و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: برای این تعداد پروانه بهره‌برداری میزان 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی معادن شاخص سیستان و بلوچستان را شامل معادن سنگ آهک، شرکت سیمان خاش، معادن گرانیت استان، معدن مس چهل کوره، معادن منیزیت عنوان کرد.

میرشکار اضافه کرد: نظارت بر فعالیت‌های معدنی، بازدید، ثبت محدوده‌ها، ساماندهی محدوده‌های معدنی از دیگر فعالیت‌هایی است که به طور مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/75004/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول