اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان عنوان کرد

اشتغال 7 هزار کارگر در معادن کوهبنان/ درخواست بازدید مجمع نمایندگان کرمان از معادن

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: بیش از 7 هزار کارگر معدنی و کارمند اداری در معادن دولتی و خصوصی شهرستان کوهبنان مشغول به کار هستند.

اشتغال 7 هزار کارگر در معادن کوهبنان/ درخواست بازدید مجمع نمایندگان کرمان از معادن

منصور متقی امروز در حاشیه بازدید از معادن پابدانای جنوبی و چشمه پودنه کوهبنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به انجام نقشه‌برداری و اکتشافات انجام شده طی سال‌های اخیر در حال حاضر بیش از هشت معدن زغال فعال دولتی و خصوصی در منطقه وجود دارد.

وی افزود: کارگرانی از شهرهای کوهبنان، زرند، راور و استان‌های اردبیل، خراسان‌جنوبی، آذربایجان‌شرقی و غربی، سیستان‌وبلوچستان، گیلان و مازندران و ... در این معادن مشغول به کار هستند.

متقی بیان داشت: با توجه به سفرهای استانی دولت، استاندار کرمان و حضور مسئولان شرکت زغال‌سنگ و بازرسان اداره کار، گام‌هایی برای بسیاری از مشکلات کارگران در زمینه نحوه پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا، تبدیل وضعیت کارگران قراردادی، افزایش ضریب ایمنی معادن و ... برداشته شده است.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: مجمع نمایندگان استان کرمان بازدیدی از معادن منطقه داشته باشند و از نزدیک به درددل کارگران جبهه اقتصادی گوش دهند و در زمینه رفع مشکلات آنان گام بردارند.  

وی بیان داشت: در حال حاضر بیشتر معادن زغال‌سنگ کشور در استان کرمان و تقریبا بیش از دو سوم معادن زغال‌سنگ استان در شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد واقع شده است.

متقی تصریح کرد: بیش از 7 هزار کارگر معدنی و کارمند اداری در معادن دولتی و خصوصی این شهرستان مشغول به کار هستند و سخت‌ترین کارهای موجود دنیا را در اعماق 600 متری زمین که هر لحظه امکان حادثه جانی و جرحی وجود دارد، انجام می‌دهند در حالی که از پایین‌ترین حقوق، مزایا و کمترین امکانات برخوردار هستند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر به همت مدیرعامل شرکت زغا‌ل‌سنگ مسئولان فنی تونل‌ها و معادن همچنین پیگیری‌های متعدد استاندار و فرمانداران شهرستان‌های شمالی استان و بازرسان اداره کار در حال حاضر معادن از ایمنی خوبی برخوردار هستند به گونه‌ای که در سال گذشته ما هیچ حادثه جرحی و فوتی را که در ارتباط با ایمنی معادن باشیم، شاهد نبودیم.

انتهای پیام/80012/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول