اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خبر داد

افزایش ظرفیت تولید فولاد مبارکه به 25 میلیون تن/ سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در معادن سنگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سرمایه‌گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال در معادن سنگ آهن سنگان در خراسان رضوی تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم فولاد مبارکه ظرفیت تولید خود را به 25 میلیون تن افزایش می‌دهد.

افزایش ظرفیت تولید فولاد مبارکه به 25 میلیون تن/ سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریالی در معادن سنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمد مسعود سمیعی‌نژاد با بیان اینکه فولاد مبارکه بیش از 10 هزار میلیارد ریال در معادن سنگان سرمایه گذاری می‌کند، اظهار کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، کشورمان برای تولید 55 میلیون تن فولاد هدف‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم فولاد مبارکه اصفهان ظرفیت تولید خود را به 25 میلیون تن افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:تأمین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن یکی از دغدغه‏های صنعت فولادسازی کشور است و با توجه به واگذاری بخشی از معدن سنگ آهن سنگان خراسان به این شرکت برای تولید 5 میلیون تن کنسانتره و 5 میلیون گندله بخشی از نیازهای فولاد مبارکه به مواد اولیه برطرف می‌شود.

وی افزود: واحدهای تولید کنسانتره و گندله‎سازی در مدت 36 ماه اجرا می‌شود که در این باره بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‏گذاری از سوی فولاد مبارکه در منطقه سنگان خراسان رضوی انجام می‌شود.

سمیعی‌نژاد یادآور کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 25 تیر سال جاری با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد تبصره سه اصلاحی بند الف ماده (2) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 138، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مجاز شد با همکاری بخش غیردولتی نسبت به توسعه طرح‌های صنایع بالا دستی فولاد در جوار معادن سنگ آهن سنگان سرمایه گذاری لازم صورت دهد.

وی افزود: در این مصوبه مقرر شد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای توسعه‌های خود نسبت به استخراج 5 میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله اقدام کند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول