اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینی به مساحت یک هکتار صورت گرفت

مکان‌یابی ایستگاه هواشناسی باشت

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و فرماندار باشت، در زمینی به مساحت یک هکتار سایت ایستگاه هواشناسی باشت مکان‌یابی شد.

مکان‌یابی ایستگاه هواشناسی باشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، صبح امروز با حضور فرماندار شهرستان باشت، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد، کارشناس هواشناسی کشور و جمعی از مسئولان این شهرستان سایت ایستگاه هواشناسی این شهرستان مکان‌یابی شد.

فرماندار شهرستان باشت در این آیین گفت: این سایت در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در کنار مجتمع گلخانه‌ای 36 هکتاری فدک و جنب جاده باشت به دهدشت در کنار روستای آبدهگاه واقع شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان باشت افزود: نظر به این‌که شهرستان باشت از سطح بالای بارندگی در سطح استان برخوردار است و به دلیل این‌که حد وسط مناطق گرمسیری و سردسیری استان و کشور قرار گرفته به چنین سایتی بسیار نیازمند است.

به گفته رضایی، قطب کشاورزی بودن و به خصوص وجود باغات فراوان و عبور جاده اصلی جنوب به مرکز کشور در این شهرستان ضرورت وجود ایستگاه هواشناسی را دو چندان کرده که سهولت پیش‌بینی هوا برای کشاورزان و مسافران بیش از پیش فراهم می‌شود.

فرماندار باشت با بیان این ‌که شهرستان ما آمادگی لازم برای هرگونه همکاری جهت اجرای هر چه سریع‌تر این ایستگاه را دارد، تأکید کرد: آماده هرگونه همکاری با اداره‌کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

کارشناس هواشناسی کشور نیز در این آیین اظهار کرد: باشت به دلیل شرایط خوب آب و هوایی و جغرافیایی این استعداد را دارد که به عنوان ایستگاه هواشناسی منطقه جنوب کشور معرفی شود.

علی حقیقت افزود: با توجه به موقعیت خوب باشت برای ایجاد ایستگاه سینوپتیک هواشناسی تلاش می‌کنیم تا نصب این ایستگاه هر چه زودتر عملیاتی شود.

انتهای پیام/82007/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول