اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خرمای کرمان:

اصل 44 بسیاری از مشکلات بخش صادرات را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خرمای استان کرمان گفت: در قالب برنامه اصل 44 و قانون بهبود فضای کسب و کار، بسیاری از مشکلات در بخش صادرات، خصوصی‌سازی و بازاریابی رفع و در نتیجه تولید مقرون به‌صرفه می‌شود.

اصل 44 بسیاری از مشکلات بخش صادرات را رفع می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محسن رشیدفرخی عصر امروز در نشست بررسی مشکلات خرمای منطقه جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: انجمن خرمای استان حدود پنج سال است که در این عرصه در حال فعالیت است.

وی این انجمن را شامل کمیته‌های صادرات، باغبانی، خدمات و استاندارد دانست و افزود: در کمیته باغبانی طرح آسیب شناسی خشکیدگی خرما، در کمیته صادرات در زمینه اتاق مبادله ارزی و مشکلات بانک‌ها و در کمیته خدمات، بحث حامل‌های انرژی و سردخانه‌ها در حال بررسی است.

رشیدفرخی اعتبار انجمن خرما را 500 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: وام صادرات و صنایع تبدیلی خرما از بانک‌ها به اعضای این انجمن اعطا می‌شود، اما به دلیل اینکه 60 درصد مطالبات استان به این شهرستان اختصاص یافته بسیاری از تعهدات بانک‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

هیچ امیدی به انتقال آب ویژه کشاورزی وجود ندارد

وی با بیان اینکه هیچ امیدی به انتقال آب ویژه کشاورزی وجود ندارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه 92 درصد مصرف آب اختصاص به کشاورزی، سه درصد صنعت و پنج درصد شرب دارد، تنها راه مدیریت مصرف آب است.

رشیدفرخی بیلان منفی آب را بیش از یک‌میلیارد متر مکعب ذکر و عنوان کرد: با 10 درصد صرفه‌جویی و 10 درصد مدیریت می‌توان حتی در سال‌های آینده آب ذخیره کرد. 

رئیس انجمن خرمای استان کرمان با بیان اینکه بازاریابی به طور معمول توسط دولت انجام نمی‌گیرد بلکه از وظایف بخش خصوصی است، گفت: با حضور کشاورزان در انجمن و سپس با ورود به نمایشگاه‌ها مشکل بازاریابی محصولات رفع می‌شود.

بهبود صادرات با آزادسازی قیمت ارز

رشیدفرخی با اشاره به اینکه در بخش صادرات تا زمانی که عرضه و تقاضا نتواند، جایگاه خود را پیدا کند به وضعیت مطلوب دست نمی یابیم، بیان داشت: در شهرستان جیرفت تا چند سال گذشته کار بازاریابی صورت نگرفته بود اما با راه‌اندازی گمرک، پایانه صادراتی و فرودگاه این مشکل به زودی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت ارز وضعیت صادرات رو به بهبود است، اذعان داشت: در قالب برنامه اصل 44 و قانون بهبود فضای کسب و کار بسیاری از مشکلات در بخش صادرات، خصوصی سازی و بازاریابی رفع و در نتیجه تولید مقرون به‌صرفه می‌شود.

انتهای پیام/80001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول