اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی حمزه سید‌الشهدا (ع):/1

قدرت ایران استکبارشکن است

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی حمزه سید‌الشهدا (ع) گفت: دشمنان ما امروز اگر 80 درصد در موفقیت خود یقین داشته باشند، لحظه‌ای تحمل نمی‌کنند و حتی شبانه به این کشور حمله‌ور می‌شوند.

قدرت ایران استکبارشکن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو صبح امروز در یادواره شهدای کربلای 4 و 5 در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل اظهار داشت: بعد از 26 سال از عملیات کربلای 4 و 5 در مجمعی گرد هم آمدیم تا نام و یاد شهدا را پاس بداریم، چرا که هنوز طراوت آن روزهای به یادماندنی در این کشور طنین‌انداز است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم در سرزمینی زندگی و حیات خود را سپری می‌کنیم که همچنان طنین الله‌اکبر و شعارهای ارزشی اسلامی در شهرها و روستاها به گوش می‌رسد و صلابت این ملت دشمنان را به تسلیم وادار کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی حمزه سید‌الشهدا (ع) یادآور شد: گاه سئوال می‌شود که اگر دوباره دشمن به سرزمین ما هجوم بیاورد، آیا به مانند سال‌های 59 و 60 این ملت به صحنه می‌آیند و از انقلاب دفاع می‌کنند یا نه، که باید گفت قطعاً مردم ایران در حال حاضر با تدبیر و بصیرتی والاتر از دهه اول انقلاب در صحنه حاضر می‌شوند و تمام دشمنان را مایوس می‌کنند.

اوصانلو گفت: ما هر چقدر به روزهای پایانی جنگ نزدیک می‌شدیم حضور نیروهای ارزشی و رزمندگان سلحشور بیشتر نمایان می‌شد به طوری که بعد از چهار سال جنگ تحمیلی در عملیات خیبر شاهد حضور گسترده جوانان و نوجوانانی بودیم که برای شکستن هیمنه دشمن به رغم جبهه متحد غرب و شرق در برابر این ملت به صحنه آمدند و با گذشت و ایثاری مثال زدنی از جمهوری اسلامی ایران صیانت کردند.

این مسئول عنوان کرد: هر چند در آن مقطع به دلیل گذشت تنها دو سه سال از پیروزی انقلاب ما از تجهیزات کامل و امکانات نظامی مناسب برخوردار نبودیم، ولی مردم با همه داشته‌های خود به صحنه آمدند و درسی به دشمن دادند تا دیگر طمع حمله به این سرزمین را نداشته باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی حمزه سید‌الشهدا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ هر چقدر به پایان جنگ نزدیک می‌شدیم ملت ایران برای حضور در جبهه‌ها حریص‌تر می‌شدند و اگر دشمن امروز دندان طمع‌اش را تیز کند و بخواهد اشتباه سال 58 را تکرار کند قطعاً با سنگین‌ترین ضربه از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد چرا که این ملت در سه دهه گذشته آبدیده‌تر شده و توان خود را از هر جهت بالا برده‌اند.

اوصانلو افزود: اگر دشمن 80 درصد در موفقیت خود یقین داشته باشد حتی یک شب را برای حمله به ایران تحمل و تاخیر نمی‌کند، اما در وضعیت کنونی حتی 20 درصد برای احساس موفقیت آرزو و امید نبسته است.

وی با اشاره به گروگان‌گیری 48 زائر بسیجی و حزب‌اللهی ایران در کشور سوریه، تصریح کرد: دشمنان این زائران را شکنجه دادند تا علیه جمهوری اسلامی ایران و حکومت بشار اسد سخنی به میان آورند تا شاید به اهداف‌شان دست یابند اما دریغ از سخنان نابه‌جای این زائران که سختی‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کردند، ولی حاضر نشدند از طریق رسانه‌ها حرفی نامناسب به زبان بیاورند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس این ایستادگی و مقاومت زائران ایرانی را ستودنی توصیف کرد و ادامه داد: آنها بعد از پنج ماه حتی از زائران ما خواستند تا برای پیروزی آنها دعا کنند، چرا که در این مدت آنها به خوبی دریافته بودند که نفس پاک زائران و بسیجیان دلاور این سرزمین و دعاهای آنها به یقین تاثیر‌گذار است.

اوصانلو با بیان گوشه‌هایی از فداکاری رزمندگان در کربلای 4 و 5 ابراز داشت: ما برای گزینش نیرو در کربلای 4 به تعداد 8 هزار نیروی آماده و داوطلب به ویژه از لشکر عاشورا نیاز داشتیم که اعلام کردیم نیروهای مورد نیاز ما که حدود 400 نفر است، نباید در یک سال برگزاری این عملیات به مرخصی بروند و باید از روحیه شهادت‌طلبی نیز برخوردار شوند که به سختی توانستیم از بین این 8 هزار نفر 400 نیروی فداکار را انتخاب کنیم، چرا که در هر مرحله که دست به گزینش می‌زدیم شاهد التماس و خواهش رزمندگان برای حضور در عملیات بودیم.

این مسئول تاکید کرد:‌ در نهایت از این تعداد یک هزار نفر برای گزینش نهایی انتخاب شدند و در مدت سه ماه آموزش شنا دیده و از تکنیک نجات غریق نیز بهره‌مند شدند که ما در نهایت موفق شدیم از این نیروها در مراحل مختلف عملیات کربلای 4 استفاده کنیم که از این استان دلاور‌خیز نیز گردان‌های قاسم، صاحب‌الزمان، مقداد و... شرکت کرده بودند.

اوصانلو که یکی از فرماندهان عملیات کربلای 5 بود، ابراز داشت:‌ این نیروها چنان آماده رزم بودند که با یک انگشت اشاره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کربلای ایران حاضر شدند و قطعاً اگر دوران مبارزات امام حسین (ع) تکرار می‌شد، قطعاً این رزمندگان در رکاب امام خود همان گونه که در رکاب ولایت فقیه وفادار ماندند، به صحنه می‌آمدند و در برابر مولای خود جانفشانی می‌کردند.

وی ادامه داد: بعد از عملیات کربلای 4 که با یکسری مشکلات و نارسایی‌ها همراه بود و دل رزمندگان نیز به درد آمده و از این ناکامی‌ها شکسته شده بود، عملیات کربلای 5 آغاز شد که در این عملیات از دژ مرز ایران تا بصره دشمن قدم به قدم موانع ایجاد کرده بود تا رزمندگان اسلام شکست بخورند.

اوصانلو به اوج ایثارگری رزمندگان در این عملیات و مقدم شمردن دوستان و دیگران در انتقال مصدومان و مجروحان و حرکت در میادین پر خطر اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ما در این عملیات دو گردان غواص و دو گردان پیاده نظام داشتیم که با تمام توان جنگیدند تا دشمن را وادار به تسلیم کنند.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول