اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اردبیل:

آزادی مشروط 137 زندانی در اردبیل

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ازابتدای امسال تاکنون برای 137 محکوم دادگاه‌‌های استان اردبیل مرخصی مشروط صادر شده است.

آزادی مشروط 137 زندانی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی بیرام‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان اردبیل به استقرار شورای حل اختلاف در ساختمان دادسرا و برگزاری جلسات ملاقات مردمی در طول هفته اشاره کرد و اظهار داشت: کل مرخصی صادر شده برای زندانیان در سال جاری 6 هزار و 539 مورد بوده که 137 مورد آزادی مشروط نیز صادر شده است.

مختومه شدن 48 هزار پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل

وی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌هایی که در دادسرا وجود دارد 48 هزار و 980 فقره در 9 ماه امسال مختومه شده است که نسبت به سال گذشته با رشد روبرو هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: در 9 ماه امسال در مجموع 45 هزار پرونده وارد دادسرا شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش نشان می‌دهد چرا که این تعداد در سال گذشته و در همین مدت حدود 35 هزار و 438 فقره پرونده بوده است.

بیرام‌زاده با اشاره به تلاش و جدیت واحد ارشاد و معاضدت گفت:‌ در سایه تلاش این واحد 215 پرونده در آذر ماه وارد شده که اغلب از طریق مشاوره‌های تلفنی و راهنمایی‌های حضوری هدایتگری واقعی را شاهد بودیم.

این مسئول عنوان کرد: در این مدت 145 مشاوره تلفنی و 195 مراجعه حضوری را به واحد ارشاد و معاضدت شاهد و ناظر بودیم.

بیرام‌زاده بیان داشت: فعالیت شورای حفاظت از اراضی ملی، کمیته ساماندهی امور زندانیان خروجی را نیز در زیر‌مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب استان و با نظارت‌های دقیق شاهد بودیم و در کنار فعالیت کمیته مبارزه با مواد مخدر حدود 16 فقره پرونده نیز در حوزه جرایم خاص به دادسرای استان ارجاع شده است.

وی از اعدام چهار قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و افزود: در این زمینه 56 نفر نیز که پرونده‌شان رسیدگی شده در دست اقدام است که این نشانگر برخورد سرسختانه با سوداگران مرگ است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به بازدید‌های دوره‌ای از زندان و پاسگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: 50 مورد بازدید از زندان و به همین تعداد بازدید از پاسگاه‌ها و کلانتری‌های انتظامی استان را شاهد بودیم و بیش از 20 جلسه را نیز با فرماندهی انتظامی استان، روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها داشتیم تا در یک فرایند مناسب اقداماتمان را انجام دهیم.

بیرام‌زاده با گله‌مندی از فضای نامناسب ساختمان دادسرای مرکز استان و نبود پارکینگ و دیگر تجهیزات و امکانات در این ساختمان تصریح کرد: این ساختمان چنان محدود و تنگ است که در روحیه کاری همکاران نیز تاثیر گذاشته است.

ضرورت راه‌اندازی مجتمع دادسرا در محله وحدت اردبیل

وی به کمبود امکانات خودرویی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ما درخواست می‌کنیم که مجتمع دادسرای شماره دو مرکز استان در میدان وحدت و حوالی این منطقه دایر شود تا از حجم پرونده‌های ورودی از نقاط مختلف شهر به دادسرای مرکزی کاسته شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اهمیت مراقبت از زندانیان خارج شده فاقد حمایت را یادآور شد و تاکید کرد: همانگونه که از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حمایت می‌شود ضرورت دارد از مددجویانی که تازه از زندان خارج شده‌اند حمایت مالی صورت گیرد تا زندانیانی که از بند رهایی پیدا می‌کنند دوباره در دام جرایمی همچون سرقت گرفتار نیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیرام‌زاده در پایان سخنان خود اذعان داشت: فلسفه وجودی دستگاه قضایی اجرای عدالت است و ما نیز تلاش خواهیم کرد در دوره جدید فعالیت دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل بر این اصل به همراه نظارت قوی تاکید داشته باشیم.

انتهای پیام/62003/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول