اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل سیاسی:

ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏یابد / فرهنگ غرب یکه‏تاز میدان بازی افغان‏ها

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: استکبار جهانی در حال تغییر دادن فرهنگ و عقاید کشورهای منطقه خاورمیانه است و امروز شاهد هستیم که ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏یابد.

ابتذال در افغانستان روز به روز افزایش می‏یابد / فرهنگ غرب یکه‏تاز میدان بازی افغان‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ابوالفضل دربانیان عصر امروز در گردهمایی حلقه‌های صالحین اداره بهزیستی شاهرود که در این اداره برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا فرهنگ اسلامی را در کشورهای همسایه و مسلمان از بین ببرند و فرهنگ غربی را جایگزین آن کنند و از این راه بر فرهنگ ما نیز تاثیر بگذارند.

وی با اشاره به نمایش تصاویری مستند از عمق فجایع در فلوجه عراق و افغانستان افزود: ابتذال رو به تزاید در کشور افغانستان، از تهاجم فرهنگی توسط غرب در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی حکایت دارد و هدف غرب تغییر و تبدیل ماهیت و هویت کشورهای مذکور است.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: باید هوشیار بود و شرایط را به درستی تحلیل و موضع مناسب اتخاذ و تلاش کرد تا برابر این توطئه‌ها، مقابله صحیح انجام داد.

فرمانده بسیج کارمندان شاهرود نیز در سخنانی اظهار داشت: بسیجیان در حلقه‌های صالحین باید به معرفت‌افزایی بپردازند.

محمود نعیم‌آبادی با اشاره به دفاع مقدس و فرازهای کوتاهی از هشت سال دفاع مقدس گفت: اگر رشد و بالندگی با ارتقای معرفت توأمان نباشد، کارایی ندارد.

دشمن درصدد کند کردن روند توسعه اقتصادی و علمی کشور است

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود نیز گفت: دشمن می‌خواهد با جنگ اقتصادی، روند توسعه اقتصادی و علمی کشور ما را کند سازد تا بتواند ما را کنترل کند.

حجت‌الاسلام سیدحسین موسویان در سخنانی با اشاره به تاریخچه تحریم‌های استکبار علیه ایران اظهار داشت: با اشغال سفارت آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58، کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ایران را در آمریکا صادر و از ارسال قطعات یدکی و تجهیزات نظامی به ایران و خرید نفت جلوگیری کرد.

وی افزود: بعد از این تحریم‌ها که نخستین تحریم بود، استکبار به سرکردگی آمریکا به هر دلیلی کشور ما را تحریم و محدودیت‌های مختلفی را برای ما اعمال کرد.

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود با نام بردن از دلایل دامن زدن دشمن به تحریم‌ها گفت: مهم‏ترین بهانه‌ دشمن برای دامن زدن به تحریم‌ها عبارت است از عدم اجرای دموکراسی، حمایت از تروریست، عدم رعایت حقوق بشر و تولید سلاح‌های کشتار جمعی با استفاد از انرژی هسته‌ای و دلایل دیگر که همگی واهی است.

دشمن می‌خواهد از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کند

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود افزود: دشمن می‌خواهد با این تحریم‌ها و اعمال فشار، کشور ما را به مسائل حاشیه‌ای به منظور جلوگیری از تداوم تهدید منافع غرب سوق دهد و از صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان جلوگیری کند و نهضت بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

موسویان افزود: دشمن می‌خواهد برتری قدرت پوشالی خود و اعمال نفوذ جهانی در قالب سیاست نظام تک‏قطبی را در جهان گسترش دهد و انقلاب اسلامی مانع بزرگ این نفوذ است.

وی خاطرنشان کرد: علت تحریم‌های دشمنان، امید داشتن کاذب نسبت به نتیجه بخش بودن و موفقیت استفاده از این روش و ناکارآمد بودن سایر روش‌ها برای تحمیل فشارهاست.

مسئول تربیت و آموزش بسیج کارمندان شاهرود با اشاره به اهداف دشمن از تحریم‌ها اظهار داشت: دشمن از این تحریم‌ها، اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که تحمیل اراده سیاسی غرب به ایران و تحمیل هزینه به کشور و مردم و اقتصاد کشور و خسته کردن مردم و ایجاد فرسودگی در روحیه اجتماعی جامعه از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها نتایج مثبتی برای ما دارد، بیان داشت: این تحریم‌ها باعث می‌شود تا فرآیند خودکفایی در بخش‌ها و موضوعات مختلف کشور سرعت بگیرد و ذخایر نفتی و گازی و مواد اولیه برای نسل‌های بعدی و زمانی که دنیا با کمبود ذخایر مواجه می‌شود، حفظ شود.

موسویان تاکید کرد: ملت ما مانند همیشه ایستاده است و برابر این مشکلات مقاومت ایستادگی خواهد کرد و دشمن را در این جنگ نیز ناکام خواهد گذاشت.

انتهای پیام/2249/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول