اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری:

اعتیاد و عدم مسئولیت‎پذیری مهم‌ترین دلایل طلاق است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری گفت: اعتیاد، عدم مسئولیت‎پذیری همسر و عدم تسلط به تکنیک حل مسئله به عنوان مهم‌ترین دلایل طلاق در کشور از سوی کارشناسان عنوان شده است.

اعتیاد و عدم مسئولیت‎پذیری مهم‌ترین دلایل طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جمال باقری صبح امروز در حاشیه جلسه با روسای کمیسیون‎های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‎ها در گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اختلاف طبقاتی و اجتماعی، تعدد نقش‎های زن در خانواده و اجتماع، وجود فرهنگ مردسالاری در خانواده همچنین وجود فرهنگ مردسالاری در خانواده از دلایل طلاق است.

وی تصریح کرد: ازدواج بر مبنای مادیات، بیکاری مرد، انحرافات جنسی، اختلالات جنسی، عقده حقارت، پرخاشگری انفعالی، پایین بودن آستانه تحمل، خساست، اختلالات شخصیتی، بیماری‌های شدید روانی، اختلال خلقی و اضطرابی، درخواست مهریه، عدم بلوغ فکری، عاطفی و اجتماعی از دیگر عوامل طلاق ارزیابی شده است.

اکثر طلاق‎ها در قشر کم‎سواد و بی‎سواد بوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری دخالت اطرافیان را از دیگر دلایل طلاق زوجین جوان برشمرد و افزود: عدم حمایت روانی و عاطفی، عصبی مزاج، عدم آشنایی با نیازهای جنس مخالف، تفاوت تیپ‎های شخصیتی، وابستگی‌های مرضی و طلاق عاطفی از عواملی است که سبب شده تا آمار طلاق در بین زوج‎های جوان افزایش پیدا کند.

باقری با تاکید بر اینکه اکثر طلاق‎ها در قشر کم‎سواد و بی‎سواد بوده است خاطرنشان کرد: میزان تحصیلات در آقایان 81 درصد دارای مدرک دیپلم به پایین و در خانم‎ها 75 درصد دارای مدرک دیپلم به پایین بوده‎اند.

وی در خصوص وضعیت اشتغال زوجین طلاق گرفته گفت: 54 درصد بانوان خانه‎دار و در آقایان 23.6 درصد دارای شغل آزاد و کارگری بوده‎اند که به نوعی مسبب این طلاق‎ها بیکاری پنهان بوده است.

دو پنجم جمعیت کشور در ارتباط مستقیم با افراد معتاد قرار دارند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای‎شهر ساری عنوان کرد: اعتیاد با 12 درصد رکورددار بالاترین دلیل طلاق در سطح کشور ارزیابی شده است.

باقری با بیان اینکه آمار معتادان در کشور حدود 3 میلیون تا 5 میلیون نفر است اظهار کرد: یک فرد معتاد پنج نفر دیگر را به طور مستقیم با خودش درگیر می‌کند به طوری که 15 میلیون از جمعیت کشور درگیر مستقیم با افراد معتاد هستند.

وی تصریح کرد: دو پنجم جمعیت کشور در ارتباط مستقیم با افراد معتاد قرار دارند که این آمار خود را در پدیده شوم طلاق بروز داده است.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول