اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اجرای فرامین رهبری به قانون نیاز ندارد / به دنبال تحقق منویات رهبری در بخش کشاورزی هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری برای ما حجت شرعی است و اجرای آنها به قانون نیاز ندارد ولی در بسیاری از سیاست‌های ابلاغی بخش کشاورزی، قانون و راهکار نیز به اندازه کافی وجود دارد.

اجرای فرامین رهبری به قانون نیاز ندارد / به دنبال تحقق منویات رهبری در بخش کشاورزی هستیم

سیدحسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج سیاست‌های اخیر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی را یک حجت شرعی خواند و اظهار داشت: راه استقلال و خودکفایی این کشور با تحقق این سیاست‌ها عملی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سؤالی در مورد امیدواری‌اش به تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی این استان و راهکارهای اجرایی آنها، با قاطعیت همیشگی بیان کرد: تلاش در اجرای سیاست‌های اعلام شده از سوی رهبری یک تکلیف شرعی است که تلاش مجدانه برای تحقق آنها وظیفه همه مسئولان و مدیران در این استان است.

صابری با حکیمانه و کارشناسانه خواندن این سیاست‌ها ابراز داشت: هر چند فرمایشات و ابلاغیه‌های مقام عظمای ولایت برای ما حجت شرعی است و ما برای اجرای آنها به قانونی نیاز نداریم ولی در بسیاری از سیاست‌های اعلام شده قانون و راهکار اجرایی نیز به اندازه کافی وجود دارد.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به محض شنیدن و دریافت ابلاغیه رهبر فرزانه انقلاب احساس کردم که با یک وظیفه و حجت شرعی روبرو هستم که به همین لحاظ بلافاصله از فرمانداران، برخی مدیران استانی، اساتید دانشگاه، فعالان و کارشناسان بخش کشاورزی برای شور و مشورت دعوت کردم.

وی با بیان اینکه این نشست با حضور بیش از 40 مدیر و کارشناس به مسئولیت استانداری در همان روزهای نخست دریافت نسخه‌ای از ابلاغیه رهبری برگزار شد، تصریح کرد: این نشست به منظور هم‌اندیشی برای عملیاتی کردن سیاست‌های کلی بخش کشاورزی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت و نتایج بسیار پرباری داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که عمده تصمیمات شما در این نشست هم‌اندیشی چه بوده است، گفت: اگر چه جلسه نخست به منزله تبیین سیاست‌ها و همفکری و هم‌اندیشی بود اما نظرات کارشناسانه بسیار خوبی صورت گرفت و مذاکرات مؤثری برای رفتن به مسیر عملیاتی کردن این سیاست‌ها در میان اعضا صورت گرفت که من را به تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امیدوار کرده است.

وی ابراز داشت: تشکیل کارگروه‌های مستقل و فعال در حوزه‌هایی چون اصلاح الگوی کشت و تنوع محصولات کشاورزی، بهینه‌سازی مصرف آب و آبیاری نوین، آموزش و ترویج عملی کشاورزی و باغداری، احداث صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از مهم‌ترین مصوبات و دستاوردهای نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان این استان به منظور عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی در بخش کشاورزی بوده است.

صابری، تنظیم و عملیاتی کردن برنامه‌های ارتباط بیشتر صنعت، کشاورزی و دانشگاه، بازاریابی، بسته‌بندی و توسعه صادرات و تشکیل خوشه‌های صنعت کشاورزی را از دیگر تصمیمات نخستین نشست هم‌اندیشی برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی برشمرد.

این مسئول ارشد در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه ما به عنوان یک مسلمان ولایت‌مدار و تکلیف‌محور باید تلاش کنیم که سیاست‌ها و منویات رهبری که تضمین کننده خودکفایی و استقلال هستند، محقق شوند و مردم و جامعه از برکات آنها بهره‌مند شوند.

نماینده دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تلاش برای عملی شدن این برنامه‌ها در هر استانی به ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی و افزایش صادرات منجر شده و ایده جدید اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق می‌کند.

 صابری با بیان اینکه امید زیادی به تحقق این سیاست‌ها در کهگیلویه و بویراحمد دارم، اظهار امیدواری کرد:‌ با توکل بر خدا و همت همه مدیران به ویژه مسئولان مرتبط با بخش کشاورزی بتوانیم در عمل برای دست‌یابی به اهداف موردنظر توفیق پیدا کنیم.

انتهای پیام/82005/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول