اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

137 ایستگاه باران‌سنجی در اصفهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر 137 ایستگاه باران‌سنجی در سطح استان اصفهان وجود دارد که این ایستگاه‌ها وضعیت بارندگی در استان را نشان می‌دهند.

137 ایستگاه باران‌سنجی در اصفهان وجود دارد

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای اصفهان و میزان آلاینده‌های جوی در استان اظهار کرد: استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون 11 پدیده اینورژن و وارونگی دما را تجربه کرده است.

وی به فعال بودن ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان به صورت شبانه‌روزی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 19 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و براساس آخرین اطلاعات استخراج شده از این ایستگاه‌ها میزان آلاینده‌های جوی در استان کاهش یافته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هوای اصفهان در شرایط سالم قرار دارد، تصریح کرد: درجه هوای اصفهان تا حدودی افزایش یافته است و میزان سرد بودن هوای استان به شدت روز‌های گذشته نیست.

وی به قرار گرفتن هوای اصفهان در شرایط پایدار اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش درجه حرارت هوای اصفهان و وزش باد در استان هوای اصفهان در شرایط سالم قرار گرفته است و هوای اصفهان تا یک‌شنبه هفته آینده در شرایط پایدار قرار دارد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص آلودگی هوای استان کم‌تر از 100 AQI است، تاکید کرد: ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان میزان آلاینده‌های جوی را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 21 ایستگاه هوا‌شناسی سینوپتیک به صورت شبانه‌روزی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین حدود 22 ایستگاه اقیلم‌شناسی در سطح استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 137 ایستگاه باران‌سنجی در سطح استان اصفهان وجود دارد که این ایستگاه‌ها وضعیت بارندگی در استان نشان می‌دهند، گفت: همچنین سه ایستگاه هواشناسی جاده‌ای و 35 ایستگاه دیتا لایر در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های دیتا لایر به عنوان ایستگاه‌های باران‌سنجی از راه دور در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ایستگاه‌های موجود در استان وضعیت آب و هوای استان را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کنند.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول