اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر نیرو انجام شد

بهره‌برداری از فاز اول شبکه پایاب سد سبلان

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر نیرو فاز اول شبکه پایاب سد سبلان در مشگین‌شهر به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از فاز اول شبکه پایاب سد سبلان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با حضور وزیر نیرو شبکه پایاب سد سبلان به طول 17 کیلومتر و سرمایه‌گذاری 660 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه 2 هزار و 600 هکتار از مزارع و باغات منطقه به زیر کشت محصولات آبی می‌رود.

همچنین با حضور نامجو فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب مشگین‌شهر نیز به بهره‌برداری رسید.

این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 20 هکتار واقع شده و قادر است روزانه 13 هزار مترمکعب فاضلاب خام شهری را به سه شیوه هوازی، بی‌هوازی و ته‌نشینی تصفیه کند که برای احداث این تصفیه‌خانه 48 میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین با حضور وزیر نیرو در شمال استان اردبیل دو پروژه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان شامل پست 230 کیلوولت نصیرلوی گرمی و خط چهار مداره 230 و 63 کیلوولت پارس‌آباد در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

این پست پرقدرت برای تأمین بار منطقه‌ جنوبی مغان و اصلاح افت ولتاژ پست‌های جعفرآباد و گرمی با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی احداث شده و به بهره‌برداری رسید تا وسعت بیشتری از شبکه فوق توزیع منطقه را زیرپوشش قرار دهد.

برای اجرای این پروژه بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که به نظر می‌رسد در تأمین پایدار برق منطقه مهم می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اصلاح افت ولتاژ پست‌های 63 کیلوولت گرمی و جعفرآباد، در رینگ قرار گرفتن پست جعفرآباد و در نتیجه افزایش قابلیت اطمینان برق‌رسانی در منطقه و ایجاد ظرفیت برای تأمین برق مورد درخواستی سازمان آب منطقه‌ای اردبیل در صورت انعقاد قرارداد مربوطه از جمله اهداف احداث این پروژه است.

همچنین خط چهار مداره 230 و 63 کیلوولت پارس‌آباد و اصلاندوز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید که طول خط چهار مداره یاد شده در اصلاندوز 38 کیلومتر و دارای برجی فلزی است و بالغ بر 24 میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

از فواید اجرای این پروژه نیرورسانی به ایستگاه پمپاژ پایاب سد خداآفرین، تکمیل رینگ شمالی استان،‌ توان انتقالی در طول 28 کیلومتر با پست 230 کیلوولت اصلاندوز، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و تأمین بار الکتریکی منطقه در درازمدت است.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول