اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

امتداد بارش‌های باران تا چهارشنبه در خوزستان/ 2 سامانه در راه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از امتداد بارش‌های باران تا پایان روز چهارشنبه در استان خبر داد و گفت: سامانه‌ای جدید از شامگاه فردا فعال می‌شود.

امتداد بارش‌های باران تا چهارشنبه در خوزستان/ 2 سامانه در راه است

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: استقرار زبانه کم‌فشار سطح زمین به همراه خط ناپایدار لایه میانی جو بارش‌هایی نسبتا خفیف را سبب شده است که انتظار می‌رود تا فردا نیز با شدت و ضعف ادامه داشته باشد.

وی افزود: از اواخر وقت فردا الی اوایل وقت چهارشنبه نیز با شکل‌گیری و تقویت قابل‌ملاحظه زبانه کم‌فشار از سمت غرب و ورود آن به کشور به همراه تشکیل خط ناپایدار قوی در لایه میانی جو انتظار بارش‌های درخور توجه بعضا همراه با رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه در استان را فراهم می‌آورد.

*مناطق مختلف استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با بارش‌های پراکنده گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه خواهد بود.

وی افزود: مناطق مرکزی و غربی، نیمه ابری تا ابری گاهی توام با بارش خفیف و در بعضی ساعات وزش باد و مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با بارندگی، احتمال رعد و برق، گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه خواهد بود.

این مقام مسئول درباره شرایط آب و هوایی در شهرهای ساحلی خوزستان تاکید کرد: مناطق ساحلی و جنوبی، نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش خفیف و وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

*تغییرات دمایی محسوس است

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با غبار و مه جهت باد، جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 35 کیلومتر در ساعت ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته آغاجاری و هندیجان با 26.3 و بهبهان با 9.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی همچنین درباره تغییرات دمایی در 24 ساعت آینده در شهرستان اهواز اظهار کرد: حداکثر دمای اهواز به 20.3 و حداقل به 17.2 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول