اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم خبر داد

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر با مشارکت شهرداری قم

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری ویژه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر با مشارکت شهرداری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سعید روحانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای کانون‌های مساجد اظهار کرد: کمیته مساجد ستاد دهه فجر از جمله مراکزی است که ساماندهی ویژه برنامه‌های آن در دبیرخانه کانون‌های مساجد قم صورت می‌گیرد.

وی افزود: کانون‌های مساجد دارای ویژه برنامه‌های خاصی برای ایام‌الله دهه فجر است؛ طرح‌های مشارکتی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از جمله این موارد به شمار می‌روند که شامل مسابقه فرهنگی طلوع در قالب 22 سئوال با مضمون زندگی نبی مکرم اسلام(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و دهه فجر است که به صورت پیامکی برگزار می‌شود و جوایزی مانند کمک هزینه سفر به عمره و عتبات عالیات برای آن در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری همایش «جوان، انقلاب، انتظار» در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش «جمعه‌های انتظار» این همایش در مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود. 

اجرای پرده‌خوانی در 40 مسجد قم

وی با بیان اینکه در طول مسیر راهپیمایی 22 بهمن در استان قم ایستگاه‌های فرهنگی برپا می‌شوند گفت: در 40 کانون فرهنگی هنری نیز گروه‌های پرده‌خوانی با برنامه‌های جدید به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

روحانی ادامه داد: برپایی نمایشگاه فجرآفرینان در مساجد سطح استان، جشنواره ورزشی فجرآفرینان در رشته‌هایی چون طناب‌کشی، دارت، تیراندازی، تنیس روی میز و فوتبال دستی ویژه کادر کانون‌ها، ثبت‌نام از افرادی که دارای اسامی اسلامی مانند محمد، مصطفی، احمد، جعفر و صادق و نیز فاطمه و معصومه باشند و برگزاری تور انقلاب و بازدید از موزه عبرت‌ها، جماران و کاخ سعدآباد و در داخل قم به سبک ویژه از دیگر برنامه‌های مخصوص ایام دهه فجر خواهند بود. 

تجلیل از منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه تسهیلاتی برای افزایش رفاه اعضای کانون‌ها در نظر گرفته شده است عنوان داشت: در همین ایام نشست مشترکی به منظور تجلیل از منتخبان کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم 16 بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: غبارروبی ضریح مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولان خواهر و برادر کانون‌های مساجد استان قم در دهه فجر انجام خواهد شد.

روحانی با اشاره به برنامه‌های عمومی کانون‌های مساجد استان قم گفت: جشن‌های متمرکز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، جشن سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، برگزاری مسابقات در محلات و فضاسازی مساجد برای ایام‌الله دهه فجر از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از راه‌اندازی خانه دیجیتال کانون‌های مساجد قم در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: این کار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سه مرکز و در کنار مساجد در حال راه‌اندازی بوده و 15 بهمن ماه مراسم افتتاح آن‌ها به صورت همزمان برگزار می‌شود و هدف از برپایی آن‌ها ارائه اینترنت پاک و نرم‌افزارهای مناسب به نسل نوجوان و جوان قمی است.

وی ابراز کرد: در کمیته مساجد ستاد دهه فجر تصمیمات خوبی گرفته شده که شامل پاسخگویی به سئوالات جوانان در ارتباط با انقلاب و چرایی شکل‌گیری آن است تا هیچ شبهه‌ای در میان آن‌ها باقی نماند. 

جنبه مردمی جشن‌های انقلاب حفظ شود

روحانی با تاکید بر آسیب‌شناسی برنامه‌های دهه فجر بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای مردمی بود و امروز هم دولت نباید متولی اصلی برگزاری مراسم‌های جشن و سرور برای این منظور باشد بلکه جنبه مردمی بودن جشن‌ها باید همچنان حفظ شده و مردم خود را متولی این گونه مراسم‌ها بدانند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری همایشی ویژه ائمه جماعات مساجد با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و افزود: ویژه برنامه‌های دیگری نیز به صورت عمومی در این دهه برگزار می‌شوند و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را پوشش خواهند داد.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول