اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش‌های خبرگزاری فارس نتیجه داد:

کاهش نقاط پرخطر محور گهرباران/ اختصاص بودجه 42 میلیاردی

خبرگزاری فارس: به دنبال پیگیری رسانه‌ای خبرگزاری فارس در مورد خطرات محور گهرباران درد دل مردم این منطقه به گوش مسئولان استان و کشور رسید.

کاهش نقاط پرخطر محور گهرباران/ اختصاص بودجه 42 میلیاردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، محور گهرباران در این شهرستان یکی از محورهای مورد غفلت قرار گرفته مازندران بلکه کشور است که با وجود نقش مهم آن در دسترسی به فرودگاه بین‌المللی، بندر امیرآباد بهشهر همچنین نیروگاه شهید سلیمی و شرکت صدرای شهرستان نکا می‌توان این جاده پرتردد را یک جاده استانی یا شاید ملی دانست اما تاکنون در تقسیمات کشوری به عنوان جاده فرعی درجه 2 تعریف شده است.

همچنین علاوه بر نقاط مهم یاد شده، شرکت‌های مهمی چون شرکت زراعی دشت ناز میاندرود، شرکت نکا چوب، بستنی میهن و سواحل شهرستان میاندرود و اماکن دولتی، نظامی و شخصی استانی و کشوری موجود در سواحل به‌همراه روستاهای متعدد و بزرگ بخش گهرباران و تقریبا نیمی از روستاهای بخش مرکزی همه و همه از ظرفیت‌ها، حساسیت‌ها و استعداد این محور حکایت دارد؛ اما با این وجود هنوز آمار کشته‌های حوادث ترافیکی در این محور 25 کیلومتری سالانه به بیش از 13 نفر می‌رسد چنانکه بر اساس اعلام مسئولان شهرستان در سال جاری تاکنون 9 نفر جان خود را در این جاده از دست داده‌اند.

نخستین بار در سال 87 بود که خبرگزاری فارس در استان مازندران با بررسی رسانه‌ای این محور پرمخاطره اما مهم  بودجه‌های میاندرود را برای ساماندهی خطرات آن ناکافی و توجه مسئولان را به اهمیت آن جاده معطوف ساخت و از آن زمان تاکنون بیش از 20 خبر، گزارش و یادداشت توسط این خبرگزاری منتشر شد تا بلکه جلوی تصادفات پی در پی روستائیان و مسافران در این جاده گرفته شود.

در این بین مسئولان استان نیز بیکار نماندند و با بازدیدهایی که از این منطقه داشتند درصدد برآمدند تا در جایی که بودجه‌های شهرستان و استان کفایت امور را نمی‌دهد رایزنی‌هایی را برای تخصیص بودجه‌های ملی به این محور انجام دهند.

استاندار مازندران، فرماندار سابق میاندرود، نمایندگان مجلس و معاونان استاندار همگی پای کار ایستادند تا به این خواسته به حق مردم میاندرود جامه عمل بپوشانند.

مرگ دو نفر در یک تصادف

 

وقوع دو تصادف و حادثه دلخراش مرگ یک پیرمرد و یک جوان 21 ساله به نام ایرج به فاصله چند روز از هم که به گفته شاهدان پس از تصادف اولیه چند اتومبیل دیگر نیز از روی آنان عبور کرده بودند، در چند هفته گذشته و انعکاس آن در گزارشی موسوم به « روشنایی خانه‌های که در تاریکی اتوبان خاموش می‌شود » حداقل موجب شد که مسئولان راه و شهرسازی مازندران با اطلاع از این وضعیت اقدام به نصب بیش از یک کیلومتر جداکننده موقت وسط اتوبان در این منطقه بکنند و همچنین چراغ‌های خاموش این نقطه از اتوبان تعمیر و بیش از پیش روشن شود.

بر اساس خبرهایی که از مسئولان منتشر شده است تاکنون اعتبار 42 میلیاردی برای تکمیل بخش نخست این محور و همچنین ساخت پل ارتباطی سواحل میاندرود به ساحل فرح آباد ساری اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس بنا به رسالت اجتماعی و مردمی خود باز هم پیگیر تکمیل این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/86021/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول