اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران:

فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: فراوانی علاقه‌مندان برای یادگیری و ارتباط با «آی‎تی» نشان از ظرفیت بالا و پتانسیل فراوان در جهت پیشرفت در این حوزه است.

فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌اکبر جلالی عصر امروز در جمع دست‎اندرکاران نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی روستایی استان گلستان اظهار داشت: نیاز به اطلاعات و ارتباطات است که جامعه را به سوی وبلاگ‎نویسی می‎کشاند و باعث می‎شود تا وارد عرصه فضای وبلاگ‎نویسی به عنوان تخته سیاه جهانی برویم و دانستنی‎های خود را به اشتراک بگذاریم و از علم و داده‎های دیگران هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر می‎خواهیم در دنیا از نظر اطلاعات و انتقال فرهنگ و دانسته‎ها حرف اول را بزنیم و برای اینکه آن قدر اطلاعات به زبان فارسی زیاد شود که دنیا محتاج استفاده از مطالب فارسی شوند، این انتظار می‎رود که وبلاگ‎نویسان در این عرصه فعال‎تر و پررنگ‎تر باشند.

* سیستم شهروند الکترونیک راه‎اندازی و قابل استفاده است

متخصص فناوری و علوم اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گرگان سیستمی با نام شهروند الکترونیک راه‎اندازی شده است که یک سیستم کاملاً بومی و پرکاربرد برای جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: شهروند الکترونیک سیستمی است که هر شهروند می‎تواند یک وبلاگ یا یک صفحه اختصاصی برای خودش داشته باشد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: هر فرد می‎تواند از طریق این سیستم تمامی نیازهای خود را برطرف کند و این سیستم با همراهی و تلاش جوانان فعال و پرتلاش استان در حال پیشرفت است.

وی خطاب به خردسالان و دانش‌آموزان گلستانی گفت: حتماً به این سیستم مراجعه کنید و از بازی‎ها و امکانات مختلف آن استفاده کنید و حتی والدین خود را تشویق کنید تا به این سیستم مراجعه کنند و از امکانات فراوانی که در این سیستم وجود دارد، استفاده کنند.

* شهروند الکترونیک سیستمی کاملا بومی و پرکاربرد

جلالی تأکید کرد: یکی دیگر از قابلیت‎های این سیستم آن است که دارای یک شبکه اجتماعی کوچک است که هر فرد در منزل و یا حتی در محل کار خود می‎تواند با دوستان آشنایان و همکاران خود ارتباط برقرار کند.

وی بیان داشت: این سیستم به دلیل بومی‎بودن و داخلی بودن از امنیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر حتی ادارات نیز می‎توانند برای سهولت و سرعت در برقراری ارتباط و تبادل‎نظرات و اطلاعات از این سیستم استفاده کنند.

استاد علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیستم شهروند الکترونیک یک سیستم کاملاً داخلی است و وابستگی به اینترنت ندارد، هر چند که در حال توسط اینترنت هم می‎شود به این سیستم دسترسی پیدا کرد، اما اگر اینترنت هم وجود نداشته باشد از طریق شبکه داخلی می‎توان به آن دسترسی داشت.

* فناوری ارتباطات و اطلاعات روستایی آرزویی دست‎یافتنی

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: یکی از فعالیت‎های مؤثر در بالا بردن کیفیت و دانش در حوزه «آی‎تی» برگزاری همین همایش‎ها و جشنواره‎ها است.

وی افزود: باید به این نکته توجه کنیم، زمانی که همایشی با این موضوع برگزار می‎شود و استقبال چشمگیری صورت می‎پذیرد، باید به آن توجه کنیم و به این نتیجه می‎رسیم که علاقه‎مند در این حوزه بسیار فراوان است.

جلالی ابراز کرد: فراوانی علاقه‎مندان برای یادگیری و ارتباط با «آی‎تی» نشان از ظرفیت بالا دارد و می‎توان با فعالیت و توجه به این حوزه پیشرفت چشمگیری را در کوتاه‎مدت شاهد باشیم.

وی در پایان اذعان داشت: باید طوری عمل کنیم که «آی‎تی» در روستاها و تمامی خانه‎ها و خانواده‎ها نفوذ کند و با توجه به ظرفیت موجود این انتظار کاملاً به جا و دسترسی به آن ممکن است.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول