اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

فناوری‎های جدید سازمان مدیریت بحران برای مقابله با حریق‎های جنگلی

خبرگزاری فارس: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: فناوری‎های جدید برای مقابله با حریق‎های جنگلی در دستور کار قرار گرفته است.

فناوری‎های جدید سازمان مدیریت بحران برای مقابله با حریق‎های جنگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی اکبرپور بعد از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: مشارکت مردم و سوق دادن آنان به نقش‎آفرینی در جلوگیری از دست‎اندازی به منابع طبیعی و حریق‎های نقطه‎ای کلید اولیه پیشگیری در این عرصه است.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز بر فرهنگ‎سازی برخورد مردم با طبیعت و تربیت تشکل‎های مردم‎نهاد می‎تواند بهترین پشتوانه مدیریت بحران در مواجهه با حریق‎های جنگلی و منابع طبیعی باشد.

اکبرپور با اشاره به بررسی عوامل حریق در جنگل‎های کشور افزود: متاسفانه اکثر این آتش‎سوزی‎ها منشا انسانی داشته است.

وی اذعان داشت: این عامل در اکثر موارد به دلیل عدم دانش کافی و سهل‎انگاری، ناخواسته در تخریب و امحای جنگل‎ها نقش‎آفرینی کرده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: علاوه بر این عامل، عوامل اقلیمی و جوی نیز در بروز آتش‎سوزی در عرصه‎های جنگلی و منابع طبیعی نقش داشته است.

اکبری با اشاره به فناوری‎های جدید در مقابله با حریق‎های جنگلی گفت: باعث افتخار هر ایرانی است که جوانان ما با احساس وظیفه و دغدغه، تمرکز و وقت خود را بر آفرینش چنین ابداعاتی صرف کرده‎اند.

وی ادامه داد: تاکنون برخی از این ابتکارات به سازمان مدیریت بحران کشور و به ویژه کارگروه تخصصی مرتبط ارائه شده که باید پس از بررسی و میزان تاثیرگذاری این ابداعات استفاده از آن را عملی ساخت.

وی با اشاره به بازدید اعضای کارگروه تخصصی اطفای حریق جنگل‎ها و منابع طبیعی کشور از کارخانه‎های اصفهان در ماه‎های گذشته افزود: در آن مجموعه موضوع هواپیماهای اطفای حریق مورد بازدید قرار گرفت و اکنون نیز "سامانه دیدبان هوشمند" و "پرنده کوادرو توره" در کارگروه تخصصی به نمایش گذاشته شد.

اکبرپور خاطرنشان کرد: استفاده از این تکنولوژی‎های فنی و بومی با توجه به نیاز و نوع کاربری در عرصه جنگل‎ها و منابع طبیعی احساس می‎شود.

انتهای پیام/2307/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول