اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد اسراء مطرح کرد

بهره‌برداری از فناوری اطلاعات در مقابل تهاجم فرهنگی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: مقابله با تهاجم فرهنگی و جریان‌های منحط فرهنگی جز از راه فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست.

بهره‌برداری از فناوری اطلاعات در مقابل تهاجم فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های علوم اسلامی گفت: با توجه به محتوای غنی و قوی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی وجود دارد برای روند و فرآیند تحقیق و پژوهش و همچنین فرآیند انتشار، امروزه چاره‌ای جز استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات نیست.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه از این نوع فعالیت‌ها در شهر مقدس قم می‌گذرد، خاطرنشان کرد: زمینه برای استفاده از این تکنولوژی بسیار فراهم است و نگاه خوب مسئولان و مدیران این بخش می‌تواند برای مجموعه حوزوی ما بسیار فرصت مغتنمی باشد.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی و جریان‌های منحط فرهنگی جز از راه فناوری اطلاعات امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: متاسفانه باید گفت با وجود چنین تکنولوژی و فناوری و با وجود اینکه چاره‌ای جز استفاده از این نیست همچنان فرصت ارتباط با این مسائل متاسفانه فراهم نشده است.

وی گفت: امیدواریم این نمایشگاه به ویژه برای افراد متخصص این رشته فرصتی باشد که با تبادل ارتباط در رشته‌های فنی خود بتوانند یک جهشی در بحث محتوای علوم اسلامی داشته باشند و زمینه‌های ارتباط را با جهان غرب و شرق بیشتر از گذشته فراهم کنند.

جوادی آملی تاکید کرد: با داشتن محتوای غنی و قوی که در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی وجود دارد مخصوصا قم که گنجینه‌ای از این معارف در آن وجود دارد امید است با استفاده از این فرصت بتوان این کار را به نحو احسن انجام داد.

انتهای پیام/78010/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول