اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان خبر داد

اختصاص 4.1 میلیارد تومان به معادل‌سازی پروژه‌های زکات در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: استانداری در زمینه معادل‌سازی پروژه‌های زکات تاکنون 4 میلیارد و 100 میلیون تومان اختصاص داده است.

اختصاص 4.1 میلیارد تومان به معادل‌سازی پروژه‌های زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری چهارشنبه‌شب در دومین جلسه ستاد زکات کردستان که با حضور رئیس ستاد زکات کشور در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان برگزار شد اظهار کرد: تعهدات استانداری کردستان در این زمینه یک میلیارد و 500 میلیون تومان بود که با پرداخت این میزان تقریبا 2.5 برابر تعهدات خود را محقق کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از سال 87 تاکنون، 2 میلیارد و 100 میلیون تومان، در سال 90 یک میلیارد و 67 میلیون تومان، در سال ‌89، 285 میلیون تومان و در سال 88، 165 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به بحث معادل‌سازی زکات اختصاص داده شده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، این میزان اعتبار صرف اجرای 258 پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه که عموما ساخت و بازسازی مساجد بوده، شده است.

امام جمعه شهرستان بیجار نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشرفت و بقای دین مبین اسلام بر پایه پنج اصل مهم بنا نهاده شده که یکی از این پنج اصل زکات است گفت: خوشبختانه بحث فرهنگ‌سازی زکات و احیای این فریضه الهی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی در سطح کشور با جدیت دنبال و شاهد تبعات بسیار مثبت آن هستیم.

حجت‌الاسلام علی مرادی تصریح کرد: با تلاش کمیته امداد امام خمینی و دیگر اعضای شورای زکات شهرستان بیجار از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش از 621 میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی از رشد 55 درصدی زکات در این شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 26 عامل زکات در این شهرستان در زمینه ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ پرداخت زکات فعالیت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان بیجار در پایان خاطرنشان کرد:‌ انجام یک‌هزار و 400 مورد تبلیغات چهره‌به چهره و همچنین برگزاری سه جلسه شورای زکات در این شهرستان از دیگر اقدامات شورای زکات بیجار از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

انتهای پیام/79002/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول