اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

حوزه‌ها جایگاه علم و تهذیب هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: حوزه‌های علمیه جایگاه علم و تهذیب هستند و هدف از تاسیس حوزه‌ها رشد و تربیت فرزندان جامعه و بانوان ارزشمند است.

حوزه‌ها جایگاه علم و تهذیب هستند

حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امروز در حاشیه افتتاح حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: با توجه به نیاز شهرستان با رایزنی که انجام شد، توانستیم مجوز تاسیس حوزه علمیه ریحانة‌النبی خواهران را از شورای عالی حوزه علمیه قم و تلاش حوزه خواهران استان کسب کنیم.

وی افزود: برنامه‌های حوزه طبق برنامه‌های زمان‌بندی شده و اصول آموزشی ترسیم شده است و از ابتدای نیم ‌سال دوم تحصیلی تعداد 31 طلبه خواهر در این حوزه ثبت‌نام و مشغول به فراگیری علوم حوزوی می‌شوند.

رمضانی‌پور وجود سه حوزه علمیه خواهران در رفسنجان را مایه افتخار شهرستان دانست و بیان کرد: استقبال خانواده‌ها و به ویژه دختران ما در شهرستان رفسنجان از حوزه، نیاز ما را به تاسیس چنین مدرسه‌هایی بیشتر می‌کند و در نتیجه تلاش برای فراهم کردن زمینه‌ها در این مورد باید بیشتر شود.

وی عنوان کرد: ساختمان این مدرسه علمیه متعلق به حوزه سفیران هدایت است و بیش از 2 هزار متر مربع زمین در نزدیکی مصلا آماده ساخت مدرسه علمیه ریحانة‌النبی است و امیدواریم با حمایت‌ها سال آینده خواهران در مدرسه خودشان تحصیل کنند.

وی هدف از تاسیس حوزه‌ها را رشد و تربیت فرزندان جامعه و بانوان ارزشمندی دانست که در بالا بردن فرهنگ اسلامی در جامعه بزرگ ایران اسلامی تاثیرگذار هستند.

وی گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری باید عیارها بالا برود و اگر عیار خلوص را بالا ببریم در تمام زمینه‌ها نیازهای جامعه را بر آورده می‌کنیم.

انتهای پیام/80016/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول